Mi s-a reproşat faptul că nu am aprofundat nemulţumirile sătenilor cu privire la adresa omului de afaceri Constantin Conţac şi cum de a ajuns firma acestuia să execute lucrări de modernizare a unui drum pe care tot maşinile sale l-au distrus. Apoi, mi s-a reproşat faptul că n-am dorit să intru în profunzimea cauzelor care au dus la degradarea drumului Corni – Baisa, drum modernizat tot de firma lui Constantin Conţac în urmă cu câţiva ani.
Reproşurile care mi s-au adus par şi nu par a fi justificate. În primul rând că prin reportajul realizat eu mi-am propus să surprind necazurile create localnicilor din Joldeşti de traficul maşinilor de mare tonaj, ceea ce am şi reuşit, zic eu. Pentru asta am fost solicitat de către localnici şi nu pentru a ancheta afacerile firmei lui Constantin Conţac. Reportajul are durata de 60 minute, timp care trebuie extrem de bine utilizat pentru a da continuitate şi echilibru reportajului. Când amesteci problemele de natură socială cu cele de afaceri sau implicaţii politice, iese un carcalete şi nu un reportaj cu o temă bine structurată şi surprinsă în imagini.
Constantin Conţac deţine balastiere pe râul Siret de câţiva ani buni şi, aşa cum spunea şi vicepreşedintele Consiliului Judeţean Botoşani, inginerul Cristian Achiţei
Exploatarea unei balastiere este o activitate economică privată şi nu poate administraţia publică s-o interzică şi nici să-i interzică circulaţia maşinilor pe un drum public. Este în obligaţia administratorului de drum, în cazul de faţă Consiliul judeţean, să asigure starea tehnică a drumurilor pentru a rula toate categoriile de maşini.
Scandalul iscat de cetăţeanul Gheorghe Ştirbu, singurul nemulţumit la adresa firmei lui Constantin Conţac, este generat de un drum a cărui statut juridic este incert. Ştirbu recunoaşte că drumul este amenajat pe tern public dar el se plânge de faptul că praful care se ridică în urma maşinilor îi afectează recolta, motiv pentru care vrea ca firma lui Conţac să-i plătească pagubele.
Problema se va putea rezolva numai la nivelul Primăriei Vorona, cel în măsură să decidă fiind primarul Aurel Ştefan. Numai primăria poate impune anumite condiţii de circulaţie pe drumul reclamat de Ştirbu, drumul fiind unul secundar.
Că firma lui Constantin Conţac reabilitează drumul judeţean, nu este o lucrare recent achiziţionată. Firma lui Conţac a câştigat licitaţia de reabilitare a drumului Botoşani – Orăşeni Deal – Vorona – Joldeşti când preşedintele Consiliului Judeţean Botoşani era Mihai Ţâîbuleac. Penztru că nu au fost bani suficienţi, lucrările s-au derulat în salturi. Acum s-au alocat banii pentru finalizarea lucrărilor iar în două, trei luni drumul nu va mai crea probleme nimănui.
Cu distrugerea drumului Corni – Baisa, a căuta nod în papură firmei lui Conţac n-ar fi corect. Conţac a reabilitat drumul pentru a fi circulat de maşini de tonaj mijlociu. Vicepreşedintele CJ, inginerul Achiţei a explicat că acest drum nu a fost construit pentru maşini grele dar că nici traficul acestor maşini nu poate fi stopat. Soluţia este reabilitarea drumului la nivel de maşini cu tonaj mare. Iar această reabilitare se va face când vor fi bani.
Cine doreşte să înţeleagă cum stau lucrurile în această zonă, poate vizualiza întreg reportajul dând clik pe imaginea de faţă.