Şapte drumuri judeţene şi cinci poduri tot de pe arterele din judeţul Botoşani sunt pregătite pentru a fi modernizate. Studiile de fezabilitate, documentaţiile de avizare şi proiectele tehnice au fost finalizate de către specialişti, ocazie cu care consilierii judeţeni vor putea să discute şi să aprobe în această lună indicatorii tehnico-economici ai celor 12 obiective de investiţii.
Având între 500 de metri şi 15,4 kilometri, drumurile judeţene sunt în întregime sau parţial pietruite şi au o importanţă considerabilă pentru un număr mare de botoşăneni.
Modernizarea respectivelor rute va scădea cu peste 50 de kilometri lungimea totală a drumurilor judeţene pietruite din judeţ, acestea fiind în prezent de peste 230 de kilometri. Proiectele de hotărâre ce vor fi prezentate joi includ drumurile Coţuşca-Ghireni, Vorona-Oneaga-Pădureni, limita judeţului Iaşi-Flămânzi, Hăneşti, Ştefăneşti-Dobârceni, Dângeni-Mihălăşeni şi Buhăceni-Hăneşti.
Asigurând legătura cu municipiul Botoşani pentru zone largi din judeţ sau fiind căi de acces care în condiţii de precipitaţii abundente devin impracticabile, arterele includ şi o rută de o importanţă majoră pentru întreg judeţul. DJ 282 B de la limita judeţului Iaşi – Prăjeni – Câmpeni – Flămânzi reprezintă sectorul botoşănean al unui drum ce face legătura cu municipiul Iaşi pe o variantă mult mai scurtă. Pe teritoriul judeţului vecin drumul este modernizat cu ajutorul fondurilor europene printr-un proiect câştigat de Consiliul Judeţean Iaşi.
„Dacă fosta conducere a Consiliului Judeţean Botoşani ar fi colaborat cu ieşenii, proiectul în cauză ar fi inclus şi sectorul botoşănean al drumului judeţean. Cum nu s-a întâmplat, va trebui să găsim o altă finanţare pentru modernizarea arterei. Oricum ar fi, cei 16 kilometri trebuie modernizaţi pentru a asigura o legătură mai rapidă a Botoşani-ului cu restul ţării, cu atât mai mult cu cât drumul naţional Botoşani-Târgu Frumos rămâne, se pare, într-o stare foarte proastă.
Acelaşi obiectiv se urmăreşte şi pentru tronsoanele de drum Dângeni-Mihălăşeni, Ştefăneşti-Dobârceni şi Coţuşca-Ghireni pentru a asigura continuitatea lucrărilor şi a realiza legătura cu D.N. 24 C ce leagă Stefăneşti de punctul de trecere a frontierei Rădăuţi Prut”, este declaraţia lui Mihai Ţâbuleac, preşedintele Consiliului Judeţean.
La această dată sunt cunoscuţi şi indicatorii tehnico-economici pentru podul din Broscăuţi, peste râul Jijia, cel din Copălău, construit pentru traversarea Miletinului, precum şi pentru podurile din Darabani, peste râul Podriga, din Pomârla, peste râul lui Martin, precum şi pentru cel din Orăşeni Vale, punct de trecere a Miletinului.
Cu o vechime considerabilă, unele datând din timpul ultimului război mondial, podurile sunt şubrede şi pun în pericol siguranţa participanţilor la trafic, mai ales pentru că transportatorii nu respectă restricţiile de tonaj impuse.
Toate cele 12 obiective au fost pe lista de investiţii a Consiliului Judeţean de anul trecut pentru proiectare, iar acum se caut[ surse de finanţare pentru execuţie. Sursele probabile sunt bugetul de stat, fondurile europene dar şi bugetul propriu al CJ. (Lavinia Preda)