Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Politică
Anunţuri
Economic
Fapt divers
Învăţământ
Sănătate
Administraţie
Social
Sindicate
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Reportaje
Comentarii
Religie
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu


Număr accesări
Astăzi:
16743
De la 07 Ianuarie 2003
122902392

CJ Botoşani va moderniza 7 drumuri şi 5 poduri

  • deocamdată se caută surse de finanţare
  • 27 January 2010, 23:00

Şapte drumuri judeţene şi cinci poduri tot de pe arterele din judeţul Botoşani sunt pregătite pentru a fi modernizate. Studiile de fezabilitate, documentaţiile de avizare şi proiectele tehnice au fost finalizate de către specialişti, ocazie cu care consilierii judeţeni vor putea să discute şi să aprobe în această lună indicatorii tehnico-economici ai celor 12 obiective de investiţii.
Având între 500 de metri şi 15,4 kilometri, drumurile judeţene sunt în întregime sau parţial pietruite şi au o importanţă considerabilă pentru un număr mare de botoşăneni.
Modernizarea respectivelor rute va scădea cu peste 50 de kilometri lungimea totală a drumurilor judeţene pietruite din judeţ, acestea fiind în prezent de peste 230 de kilometri. Proiectele de hotărâre ce vor fi prezentate joi includ drumurile Coţuşca-Ghireni, Vorona-Oneaga-Pădureni, limita judeţului Iaşi-Flămânzi, Hăneşti, Ştefăneşti-Dobârceni, Dângeni-Mihălăşeni şi Buhăceni-Hăneşti.
Asigurând legătura cu municipiul Botoşani pentru zone largi din judeţ sau fiind căi de acces care în condiţii de precipitaţii abundente devin impracticabile, arterele includ şi o rută de o importanţă majoră pentru întreg judeţul. DJ 282 B de la limita judeţului Iaşi – Prăjeni – Câmpeni – Flămânzi reprezintă sectorul botoşănean al unui drum ce face legătura cu municipiul Iaşi pe o variantă mult mai scurtă. Pe teritoriul judeţului vecin drumul este modernizat cu ajutorul fondurilor europene printr-un proiect câştigat de Consiliul Judeţean Iaşi.
„Dacă fosta conducere a Consiliului Judeţean Botoşani ar fi colaborat cu ieşenii, proiectul în cauză ar fi inclus şi sectorul botoşănean al drumului judeţean. Cum nu s-a întâmplat, va trebui să găsim o altă finanţare pentru modernizarea arterei. Oricum ar fi, cei 16 kilometri trebuie modernizaţi pentru a asigura o legătură mai rapidă a Botoşani-ului cu restul ţării, cu atât mai mult cu cât drumul naţional Botoşani-Târgu Frumos rămâne, se pare, într-o stare foarte proastă.
Acelaşi obiectiv se urmăreşte şi pentru tronsoanele de drum Dângeni-Mihălăşeni, Ştefăneşti-Dobârceni şi Coţuşca-Ghireni pentru a asigura continuitatea lucrărilor şi a realiza legătura cu D.N. 24 C ce leagă Stefăneşti de punctul de trecere a frontierei Rădăuţi Prut”
, este declaraţia lui Mihai Ţâbuleac, preşedintele Consiliului Judeţean.
La această dată sunt cunoscuţi şi indicatorii tehnico-economici pentru podul din Broscăuţi, peste râul Jijia, cel din Copălău, construit pentru traversarea Miletinului, precum şi pentru podurile din Darabani, peste râul Podriga, din Pomârla, peste râul lui Martin, precum şi pentru cel din Orăşeni Vale, punct de trecere a Miletinului.
Cu o vechime considerabilă, unele datând din timpul ultimului război mondial, podurile sunt şubrede şi pun în pericol siguranţa participanţilor la trafic, mai ales pentru că transportatorii nu respectă restricţiile de tonaj impuse.
Toate cele 12 obiective au fost pe lista de investiţii a Consiliului Judeţean de anul trecut pentru proiectare, iar acum se caut[ surse de finanţare pentru execuţie. Sursele probabile sunt bugetul de stat, fondurile europene dar şi bugetul propriu al CJ. (Lavinia Preda)

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.

Proiectul de mediu „Inima verde a Laurianului” - locul I pe ţară
Înfiinţarea Asociaţiei Generale a Învăţătorilor din România – filiala Basarabia
Cină românească a vânătorilor la Kitchener
Volumul „Enciclopedia Ortodoxiei Româneşti” va fi lansat în acest an
Voronin riscă să rămână fără mai multe imobile
Incendii şi iar incendii
În politică ar trebui ca după ce ratezi să te abţii să fii în frunte
FMI anticipează un milion de şomeri până la jumătatea anului
Un bărbat a fost salvat de sub ruine la două săptămâni după cutremurul
România a făcut progrese semnificative în implementarea reformelor economice
Soţia lui Crin Antonescu s-a mânjit cu cianură pe obraz
Horoscop
Încăpăţinare de soacră
Emil Boc: România îşi păstrează credibilitatea internaţională
Comentariul comentariilor (XV)
Ioan Rotundu
SC Nova ApaServ - încă un pas
Kaufland s-a deschis
Accident în curba morţii
Novaoptic îşi respectă clienţii
* drept la replică
Suntem fruntaşi pe ţară la morţii prin îngheţ
Cu privire la disciplina şcolară ministrul spune una, profesorii alta
Medicii cu concedii medicale acordate „pe lângă lege” au scăpat uşor
În privinţa revendicărilor, sindicatele din învăţământ bat pasul pe loc
Şi răbdarea lor are o limită!
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă


Ultimele articole de pe blog