Sambata 23 august 2008, m-am dus la Altex sa cumpar niste DVD-uri si cand am dat business-card-ul pentru bonus, etc, casiera l-a luat , l-a scanat de vreo 10 ori si la final, mi-l da inapoi si imi spune " nu este bun si se pare ca am omis sa vil-l activam " ; am fost mirat si am intrebat cum este posibil asa ceva intrucat il aveam de 1 an de zile " pur si simplu nu a fost activat deci nu ati acumulat nimic pe el ...." . Adica am cumparat ca prostu' de la ei 1 an de zile fara sa acumulez nici un punct de bonus, nimic.
Astazi 27 august 2008, mi-a scris Robert care aducandu-si aminte de materialul scris de mine acum mai bine de 1 an de zile, mi-a povestit modul in care este "gestionat" consumatorul roman in magazinele Altex :
Comment:
A trecut un an de cand ai scris problema cu Altex... Intre timp lucrurile nu s-au schimbat ABSOLUT deloc.
Luni am fost sa imi cumpar electrocasnice: frigider, aragaz, masina de spalat... mandrie mare. Merg la Altex, vad, ma invart, compar... Langa un frigider, o babuta ma intreaba daca stiu in ce tara e fabricat. Ma uit pe eticheta cu pretul: Made in Romania.
- E fabricat la noi, in Romania...
Nici nu termin bine, si sare un baietas imbracat cu uniforma Altex: "VA CONTRAZIC!!!"... M-am si speriat... "Sunt facute in Italia".
- Pai... pe eticheta scrie Made in Romania!!!
- Nu domne, ce dracu, va spun eu: sunt in Italia!
Ma aventurez:
- Pai de ce scrie ca e fabricat la noi?
- E o eticheta de la alt produs, declara domnul altexist satisfacut ca a gasit explicatia.
-Cum adica???? Codul de pe sticker este acelasi cu codul de pe ETICHETA!!!
-Domne, nu intelegeti ca e facut in Italia????
"Hmmm, ma gandesc... asta e prost fudul, il las ca nu o scot la capat cu el!"
Si plec. Imi aleg pana la urma trei produse, ma duc sa le cumpar. Il intreb ce reducere imi face daca le platesc cu banii jos (vreo 3200 de RON). Imi zice ca 4%, dar nu e reducere, si 4% din suma mi-o baga pe un card Altex sa cumpar cu el ceva. Nu sunt de acord. Vreau mai mult! Il sperii ca vreau un produs gratuit. Se sperie. Ii spun ca vreau sa vorbesc cu seful. Raspunsul e dezarmant: "Nu aveti cu cine sa vorbiti, astea sunt regulile". Ok, atunci va urez o seara buna. Ramane cu buza umflata, strigand dupa mine ca nu o sa gasesc la nimeni o reducere mai mare...
Cu o ora inainte de inchidere, intru in alt Altex, la Obor. Stiu deja ce vreau sa cumpar, ma duc direct la tipul de pe raion sa ii spun ce vreau. Fara sa se uite macar o secunda la mine, imi spune ca are toate produsele. Buuun. Le cumpar pe toate, cu banii jos. Ce reducere imi face daca le iau asa?
-Ce reducere? Nici o reducere (asta fara sa ridice capul din calculator).
-Cum asa? La Altex Unirii mi s-a oferit 5% (plusez eu un procent in plus).
-Nu cred, noi nu oferim reduceri.
-Va contrazic, oferiti si o sa imi oferiti si mie.
-Nu stiu, ma duc sa intreb.
-Duceti-va!!
Si se duce. Revine in 3 minute:
- Da, aveti 4% reducere.
Hmmm, astia sunt scosi la imprimanta, ma gandesc. E tarziu, sunt obosit...
-Ok, sunt de acord!
Imi face el calculul, iese cu 50 RON mai mult decat calculul de acasa. Il intreb de ce, si ma lamureste: pretul afisat pentru masina de spalat e gresit afisat. Un fleac, 50 RON in plus (4% mai scumpa).
-Nu ma intereseaza, pretul afisat e pretul de vanzare!
In sfarsit, ridica capul:
-Domne, nu am ce sa fac, e o greseala de sistem, uitati (si imi arata monitorul)
-Nu ma intereseaza ce scrie: pretul afisat e pretul de vanzare... Codul Civil reglementeaza chestia asta. Vreau sa vorbesc cu seful.
-Bine, il chem pe seful.
Dupa 5 minute vine seful:
-Uitati-va va rog in sistem, e doar o eroare, imi pare rau, nu am ce face.
-Domnul meu, e ilegal sa aveti alt pret decat cel afisat.
-Nu am ce face, se intampla.
-Aveti ce face: va asumati eroarea si imi vindeti la pretul afisat.
-Nu pot.
-Sun la OPC.
-Sunati: pana vin ei, eu schimb pretul.
-....
Ce sa mai zici? Mai zici:
-Incredibil, chiar nu vreti sa imi luati banii, cu 10 minute inainte de inchidere!!!
-Ba eu vreau, dar dumneavoastra nu vreti sa intelegeti. Oricum, cat cumparati?
Ala care nu ridica capul ii zice "cam de 32 de milioane"
-Haideti sa ne intelegem, zice domnul sef de magazin!
-Pai haideti: cine a gresit, eu sau dumneavoastra?
-Noi, dar...
-Cine trebuie sa pleasca, eu sau dumneavoastra?
-Nu e atat de simplu...
-Ba da, e. O seara buna!
Si am plecat... refuzul de a cumpara m-a facut sa ma simt bine, faptul ca am renuntat la lupta m-a facut sa ma simt prost!
WOOOOOOOOOOOOW. Cat am scris...
Gata, alta data
Am trimis mesajul la ANPC si le-am cerut sa faca totusi un control, cand nu se asteapta angajatii de la Altex ca sa le mai stimuleze prin niste amenzi, constiinta faptului ca trebuie sa isi faca treaba ; de ce ? Pentru ca am fost martor la un scandal la restaurantul " La Mama" din Orhideea, unde un angajat de la Altex facea scandal ca a fost furat la nota de plata...adica nu le place sa fie victime insa le dau raspunsuri tupeiste clientilor care le trec pragul in magazin...Greu , foarte greu sa te transformi din vanzator in consumator si invers!
Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa [email protected]