În perioada sezonului estival agenţiile de turism sunt printre cele mai căutate. Cu cât oferă servicii mai bune cu atât acestea au mai mulţi clienţi. În ultima perioadă Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului a efectuat un control privind modul de comercializare a pachetelor de servicii turistice şi a biletelor de avion. Pachetele de servicii turistice reprezintă o sumă de activităţi pe care un operator economic o asigură unui client. În acest pachet este inclusă cazarea, masa, transportul sau acţiunile de divertisment. La nivelul judeţului Botoşani au fost verificaţi zece agenţi economici care deţin agenţii turistice. Dintre aceştia opt au fost depistaţi cu abateri. Pentru trei dintre ei s-au aplicat amenzi în valoare totală de 9.000 lei. Cinci dintre ei au scăpat ceva mai uşor, primind doar avertismente.
Sancţiunile au fost aplicate în special pentru elemente de informare a consumatorilor, a precizat Dumitru Monacu, directorul Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Botoşani. Printre agenţiile de turism care au primit amenzi se numără SC Red Turism SRL, SC Car Tour SRL şi SC Ramiro SRL Dersca. Punctul de lucru al SC Tarom din Botoşani a fost şi el sancţionat de inspectorii OJPC. (Margareta NICHIFOR)