În ultimele luni numărul plângerilor înregistrate la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Botoşani, practic s-a dublat, motiv pentru care inspectorii oficiului abia fac faţă sarcinilor de serviciu. La unele sesizări, inspectorii pierd mai mult timp decât ar fi normal, şi asta doar pentru a le citi, scrisul fiind foarte greu de descifrat. Lunar, lucrătorii oficiului se confruntă cu situaţii în care nu pot înţelege ce anume reclamă persoană şi asta din cauza aşa-zisului scris de doctor.
"Din păcate printre plângerile scrise se mai numără şi unele pe care nu le înţelegem. Mă refer la reclamaţiile care nu au un scris inteligibil şi care ne iau ceva timp pentru a înţelege de ce se plânge consumatorul. Circa 10% din sesizările scrise ne dau bătăi de cap la acest capitol. Au fost cazuri în care chiar nu s-a putut descifra ceea ce era scris în reclamaţie", a declarat Neculai Raţă, director adjunct în cadrul OJPC Botoşani. La Asociaţia pentru Protecţia Consumatorului numărul de reclamaţii de acest gen este cu mult mai mare. De asemenea, s-au semnalat cazuri în care reclamanţii nu ştiau să scrie, însă, acest lucru nu i-a împiedicat să facă reclamaţie la Protecţia Consumatorului. O altă problemă care îi împiedică pe inspectori OJPC să apere consumatorii este faptul că aceştia nu îşi dau nici măcar numele.
"Am avut cazuri în care persoanele care au făcut reclamaţia scrisă nu şi-au dat numele şi nici măcar un număr de telefon pentru a putea fi contactaţi şi despăgubiţi după caz. Aici iar nu avem cum să rezolvăm problema", a adăugat Neculai Raţă. (Carmen STANCIU)