Am fost invitaţi pentru a ne susţine punctul de vedere asupra posibilităţilor de realizare a acestui drum pe teritoriul judeţului Botoşani fiindcă erau două variante ca acest drum să parcurgă traseul de la Baia Mare la Suceava prin Paşcani la Iaşi sau prin Suceava Botoşani spre graniţa cu Republica Moldova, a declarat Dorin Ciuştea. Drumul respectiv este denumit de Uniunea Europeană M 49, investiţia fiind una foarte serioasă. Lucrările deja au demarat pe teritoriul României, de la intrarea la graniţa cu Ungaria, de la Petea, spre Satu Mare- Baia Mare. Pe acest tronson este deja realizat studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic de execuţie. Este de asemenea asigurată finanţarea, a început procedura de expropriere şi urmează ca în perioada următoare să se realizeze posibilităţile de continuare a investiţiei pe traseul Baia Mare Borşa- Suceava până la Botoşani, cu ieşire spre Stânca Costeşti şi ieşirea dinspre republica Moldova, astfel încât să ajungă la Odesa. Scopul este de a se realiza un coridor rapid de transport. Consider că această investiţie este singura majoră ce se va realiza în ceea ce priveşte infrastructura de transport rutier pe teritoriul judeţului Botoşani, a mai adăugat vicepreşedintele CJ Botoşani.
Cele trei CJ vor trebui să facă o acţiune concentrată pentru realizarea studiului de prefezabilitate şi continuarea demersurilor pentru obţinerea finanţării şi realizării acestei investiţii. Părţile interesate au semnat de altfel o rezoluţie adresată Guvernului României şi autorităţilor abilitate în vederea realizării acestor trasee. (Eliza Sofian)