Legea a intrat în vigoare de câteva săptămâni, însă de atunci s-au perindat pe la Comisariatul Judeţean pentru protecţia Consumatorilor cam 20 de persoane care consideră că ar putea să scape de aceste contracte, considerând că în acestea ar fi clauze abuzive.
Nu se poate rezilia contractul doar pentru că acum consumatorul ar avea variante mai bune de ales. Trebuie ca operatorul economic să nu îşi fi respectat contractul ca să se ajungă la rezilierea acestuia înainte de termen, spune Sanda Constantinică, juristul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor.
Reprezentanţii acestei instituţii afirmă că, în majoritate covârşitoare, solicitările de acest gen venite din partea consumatorilor sunt nejustificate, deoarece operatorii economici le-au oferit clienţilor servicii la parametrii conveniţi prin contract.
Noua legislaţie prevede, într-adevăr, că un contract încheiat între părţi poate fi reziliat după doar o lună, dar numai în anumite condiţii, ca de exemplu, atunci când operatorul economic modifică unilateral contractul, mai precizează reprezentantul CJPC. Solicitările de reziliere a contractelor înainte de termen au fost atât pentru telefonia mobilă, cât şi pentru telefonia fixă. (Doina Marcu)