Elevii ar fi trebuit să suţină evaluarea de sfârşit de an pentru ca învăţătorii sau profesorii lor să aibă o imagine clară asupra nivelului lor de cunoştinţe şi pe care să le-o prezinte şi părinţilor. Ministrul Liviu Pop a decis să nu mai este nevoie de aşa ceva şi s-au anulat aceste evaluări. În cursul acestui an de învâţământ, elevii au susţinut deja două tipuri de evaluare, cea finală fiind acum anulată.
Potrivit actualei legi a educaţiei, evaluările sunt de trei tipuri: iniţiale, de progres şi de final şi rostul lor este să verifice nivelul de pregătire al copiilor. Liceenii de clasa a IX-a au motive să se bucure cel mai mult. Aceştia scapă de teste la 11 materii, pentru că lor li se pregătea cea mai consistentă evaluare.
Noi oricum dăm elevilor astfel de teste. Am făcut-o şi în anii trecuţi, pentru că vrem să le verificăm nivelul cunoştinţelor. Că li se spune evaluare finală, că li se spune simplu teste, lucrări de control, toate sunt pentru verificarea cunoştinelor fiecărui elev. Profesorul sau învăţătorul face acest lucru şi făcea şi înainte de a se da legea, a declarat un cadru didactic botoşănean. (Doina Marcu)