Poate că nu mai miră pe nimeni faptul că România pare decisă să doboare toate recordurile. Din păcate, tendinţa generală este aceea de a doborî recorduri nedemne de mândrie şi aşa se face că CFR este pe ultimul loc în Europa. Duminică, de la ora 18:00, la România, te iubesc!, corespondentul Ştirilor Pro Tv, Alex Dima îi invită pe telespectatorii Pro Tv într-o călătorie cu trenul la capătul căreia vor avea imaginea stării deplorabile în care se află CFR.
Dacă în urmă cu mai bine de 60 de ani România era pe primele locuri în Europa la capitolul căi ferate, acum, transportul feroviar din România a ajuns să se prezinte dezastruos în această privinţă. Dacă viteza medie de 45 de km la oră şi cele peste 100 de minute de întârziere înregistrate zilnic nu uimeşte pe nimeni, cu adevărat alarmant este faptul că aproape jumătate dintre linii sunt scadente la reparaţii şi că pe întreaga reţea naţională sunt aproape 1300 de puncte periculoase în care se poate întâmpla oricând o tragedie.
Deşi România duce lipsă de linii pe care să se poată circula cu viteză decentă, ea se poate mândri cu o locomotivă de 250 de milioane de euro, care ar putea să meargă cu 200 de km la oră. Situaţia în transportul de marfă şi persoane este cu atât mai gravă, cu cât numai de la CFR Marfă urmează să fie disponibizaţi 6380 de salariaţi anul acesta.
Lucrările de reabilitare a căilor ferate lipsesc cu desăvârşire nu pentru că nu ar exista fonduri, ci pentru că, din câte se pare, nepăsarea autorităţilor depăşeşte cu mult pericolul la care sunt expuşi zilnic mii de călători. Adevărul revoltător este că dacă ar exista proiecte şi interes, România ar putea să atragă miliarde de euro din fonduri europene pentru CFR. În lipsa acestora, colosul CFR se apropie din ce în ce mai mult de faliment, ţinând cont de datoriile uriaşe pe care le are.
Care este explicaţia autorităţilor, ce s-a ales de viaducte, adevărate bijuterii inginereşti, cum arată trenurile şi gările, ce spun călătorii şi ce soluţii există pentru CFR, dacă ar fi şi interes, duminică, la Pro Tv, într-o investigaţie realizată de Alex Dima în cadrul emisiunii România, te iubesc!. (Cameliua Cavadia)