În această vară, reprezentanţii Ministerului Educaţiei au reglementat acest aspect într-un act normativ, aducând însă criterii destul de greu de îndeplinit pentru cadrele didactice care vor să obţină calificativul maxim, cel de „foarte bine”, calificativ care le-ar aduce celor ce lucrează în învăţământ avantaje la salarizare.
Practic, noul sistem de evaluare a activităţii fiecărui cadru didactic cuprinde o autoevaluare, o evaluare din partea directorului adjunct şi o evaluare în consiliul de administraţie. Pentru calificativul general maxim, un cadru didactic va trebui să obţină „foarte bine” la mai mult din jumătate de domenii din numărul total de şapte. „Nu va fi deloc uşor de obţinut calificativul de foarte bine, criteriile sunt foarte greu de îndeplinit, dar oricum este mai bine decât varianta în care se vorbea de un consiliu de părinţi, de participarea reprezentanţilor elevilor la evaluarea unui cadru didactic. Era o aberaţie, pentru că, din start, trebuie eliminate într-o astfel de evaluare orice influenţe ale subiectivismului. Noi am cerut o modalitate de apreciere a muncii noastre care să fie cât mai obiectivă, să nu lase loc subiectivismului. Este greu de realizat acest lucru. Nici în actuala formă nu se poate spune că nu este loc de subiectivism, dar dacă s-ar fi rămas la varianta care a fost multă vreme în discuţie, nu era bine pentru învăţământ, pentru cei care lucrează în acest domeniu”, este opinia unui cadru didactic botoşănean.
Potrivit actului normativ care reglementează modalitatea de evaluare a activităţii cadrelor didactice, din acest an şcolar vor fi puse în practică criteriile noi. (Doina Marcu)