Centrul de consiliere pentru educaţie inclusivă a fost înfiinţat la nivelul Şcolii Speciale Botoşani în cadrul proiectului de granturi "O şcoală pentru toţi". Deschiderea oficială a Centrului a avut loc ieri, cu participarea reprezentanţilor Consiliului Judeţean Botoşani, vicepreşedintele Marcela Lozneanu, Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului, directorul adjunct Cecilia Spătaru şi reprezentanţi ai şcolilor partenere în proiect. În cadrul Centrului de Consiliere pentru Educaţie Inclusivă (CCEI) cei patru profesori de psihopedagie specială de la Şcoala Specială desfăşoară activităţi de consiliere individuală şi de grup în domeniul educaţiei inclusive.
Aceste activităţi au drept scop creşterea gradului de incluziune a elevilor cu cerinţe educaţionale speciale. "Duminică vom demara activităţile de formare a cadrelor didactice care se ocupă de copiii cu cerinţe educative speciale din şcolile implicate în proiect, precum şi a părinţilor, asistenţilor educaţionali şi directorii celor trei şcoli partenere. Cursurile se vor desfăşura pe parcursul a trei luni de zile cu o frecvenţă de zece ore lunar", a declarat Aurel Răileanu, directorul Şcolii Speciale Botoşani.
Beneficiarii centrului sunt în primul rând elevii cu cerinţe educative speciale incluşi în proiect, părinţii acestora, cadrele didactice. La centru activitatea se va desfăşura în regim de voluntariat timp de trei luni de zile. Adina Cical, coordonatorul proiectului, a afirmat că proiectul susţine că proiectul susţine integrarea şcolară şi profesională a copiilor cu cerinţe educaţionale speciale şi a celor din sistemul de protecţie specială.
Astfel, se vor desfăşura o serie de servicii educaţionale complexe centrate pe nevoile copiilor cu cerinţe educaţionale speciale. Aceste servicii sunt de consiliere ce se realizează în cadrul centrului. prin intermediul Casei Corpului Didactic se va organiza un curs de formare a cadrelor didactice care lucrează cu elevii cu cerinţe educaţionale speciale în învăţământul de masă. la cursul de formare vor participa câte 15 cadre didactice care lucrează direct la clasă cu copilul, cu CES, din Şcolile nr. 3, 14 şi 16.
La aceste cursuri vor participa şi câţiva părinţi care au copii cu CES. În urma derulării acestui proiect se doreşte îmbunătăţirea performanţelor şcolare ale elevilor cu CES, creşterea interesului părinţilor pentru educaţia propriilor copii şi îmbunătăţirea relaţiilor şcoală-elevi-comunitate. (Margareta NICHIFOR)