Dacă noi am fi intitulat această ştire într-un mod „cumincior”, aşa cum făceau pe vremuri reporterii de la Clopotul, informaţia n-ar fi atras atenţia nimănui. În 14 ani de presă, democrată atât cât au permis condiţiile, avem adunată suficientă experienţă despre cum trebuie formulat un titlu care să reţină atenţia cititorului. Apoi, titlul este exclusivitatea redacţiei şi nu se raportează la canoanele literare cunoscute de profesorii de limba română. În urmă cu doi ani, o profesoară de limba română a venit la redacţie şi ne-a solicitat să-i acordăm statutul de corector, pentru a câştiga un ban în plus. După amiază, când erau deja concepute peste jumătate din articolele ce urmau a fi publicate, i s-au postat pe un calculator şi i s-a dat posibilitatea să le corecteze şi să le dea titlu. Cu vreo câteva compendii de gramatică pe lângă ea, s-a apucat de treabă. Între timp noi ne-am văzut de munca noastră. La ora stabilită prin contract, paginile ziarului, tehnoredactate după regulile jurnalisticii, au fost depuse la tipografie.
Profesoara a transpirat vreme de câteva ore, terminând operaţiunea de corectură pe la miezul nopţii, şi nici atunci nu avea siguranţa că totul este în regulă. S-a convins că nu-i făcută pentru munca de corectură la un ziar, când timpul afectat unei astfel de operaţiuni de multe ori nu depăşeşte o oră. Cât despre titluri, unele erau kilometrice, altele n-aveau nici un vino-n coace. Lăsaţi-ne să ne facem treaba aşa cum ştim noi mai bine şi nu ne mai daţi indicaţii. Modul de stabilire a titlurilor dă personalitate publicaţii şi o diferenţiază de altele. Statisticile zilnice ne ajută ce decizii să luăm în conceperea unui titlu, dacă vrem ca acel articol să fie accesat peste nivelul mediu. Cititorii rubricii „Umor” ştiu de câte ori s-au lăsat păcăliţi de titlul bancului, în realitate conţinutul acestuia fiind mai puţin reuşit.
Zăpada căzută în ultima perioadă a adus fericire pentru mulţi dintre noi, nostalgici să ne plimbăm printre fulgi şi să ne afundăm în zăpada proaspătă şi pufadă, dar şi pentru societăţile care prestează servicii de deszăpezire. „Societatea Urban Serv are treabă”, adică i s-a ivit prilejul de a se înfrupta din banii pe care Primăria Botoşani i-a rezervat pentru astfel de operaţiuni. Numai că serviciile lor s-au dovedit a nu fi pe placul botoşănenilor: „Au intervenit într-o aşa o forţă, că vorba vicep. "s-a format puţin polei" şi adaug eu, cât să-ţi rupi puţin gâtul ca să traversezi sau să nu poată o maşină să frâneze, ca să te ferească! Domnul cu pricina se plimbă şi vede puţin polei pe străzile principale. Ce ar fi dacă s-ar plimba şi pe cele lăturalnice. Acolo ar avea ce vedea: realizări ca-n "iepocă"!” Multă ironie a pus în comentariul său „XXL”, cu aluzie la directorul societăţii: „S-a acţionat ca la casa văduvilor, stil Pricopi.” Stimaţi concetăţeni, să fim serioşi, rostul celor de la Urban Serv era să ciugulească banii alocaţi deszăpezirilor, afişându-se stradal, să fie observaţi. În rest… la lucrul de mântuială suntem aşi. Ca poziţie oficială, vicepreşedinte CJ „Lozneanu zice că directorul Nicolau este de neînlocuit la Apa Grup”. O contrazice „Ueeu” cu „Nimeni nu e de neînlocuit , iar activitatea de furnizare a apei către populaţie trebuie să treacă de la nivelul răfuielilor politice la nivelul soluţiilor viabile. Iar lucrul ăsta trebuie să-l facă CJ-ul + APA GRUP, nu cetăţenii, care trebuie doar să plătească sau să li se dea posibilitatea să plătească pe cel mai bun sau mai ieftin furnizor de servicii.” Problema alimentării cu apă a Botoşanilor ascunde multe manifestări de incompetenţă. Spre nefericirea noastră, toate oalele sparte le plătim cu vârf şi îndesat. La revedere!