Finalul de săptămână a fost pentru botoşăneni unul de chin. Cei de la societatea Apa Grup au anunţat oprirea furnizării apei curente, în toată reţeaua sa din judeţ, în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică. Motivul, unele intervenţii tehnice care nu sufereau amânare. Pentru că anunţul cu oprirea furnizării apei curente a fost prost mediatizat, majoritatea botoşănenilor au fost luaţi prin surprindere, rămânând fără apă în cadă. Mai mult ca atât, oprirea apei a fost anunţată cu ziua de vineri, ora 15.00, dar s-a oprit la ora 12.00.
Măsura luată de către societatea Apa Grup a stârnit protestele a sute de botoşăneni, care au luat cu asalt linia de telefonie către Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Botoşani. Cei de la OJPC au luat legătura cu Apa Grup. În urma discuţiilor purtate, societatea de furnizarea apei s-a angajat ca, începând cu ziua de sâmbătă, ora 12.00, să reia furnizarea apei. Bineînţeles că nu s-au ţinut de cuvânt, iar apa a început să curgă la robinete după ora 15.00. Anunţul nostru că „Vom avea apă mai degrabă decât s-a estimat” a fost motiv de comentarii nu tocmai pozitive la adresa societăţii Apa Grup.
„Consumatorul” propune ca soluţie: „Toate instituţiile de control ar trebui să amendeze APA GRUP, este o instituţie care nu respectă legea.” Faptul că cei de la OJPC i-au luat la întrebări pe cei din conducerea societăţii Apa Grup a scos la iveală şi un alt aspect. Iniţial cei de la Apa erau hotărâţi să ne ţină fără apă până duminică seara. Sub ameninţarea amenzilor celor de la OJPC, directorul a chemat angajaţi din concediu şi a scurtat durata de oprire a apei prin accelerarea lucrărilor. De ce n-a procedat aşa şi fără intervenţia OJPC? Pentru că ne desconsideră, pentru că ei se cred stăpânii noştri şi nu noi ai lor. Iată de ce un stil de conducere buldozerist precum cel al vicepreşedintelui CJ, Florin Ţurcanu, este bine să dea peste ei. Numai Ţurcanu, cu bâta, va mai putea face ordine la această societate.
Politicienii, funcţionarii publici, furnizorii de servicii şi mai nou comercianţii ne umilesc într-un mod neruşinat, iar noi acceptăm cu supuşenie aceste manifestări ale lor pline aroganţă. „La intrarea în Real, Auchan sau Carrefour se pune folie ca să nu furi din magazin”, adică eşti tratat ca hoţ, prezumţia de nevinovăţie fiind pur şi simplu călcată în picioare, iar noi odată cu ea. Iată şi povestea unui păţit „Fost client SuperSplendid DOROHOI”, care a simţit umilinţa pe pielea sa: „Marfă multă, dar angajaţi de doi bani, cu excepţia celor de la casă şi carne. Dacă vrei să desfaci capacul de la un gel de dus, spray, parfum etc. înainte de a cumpăra, rişti să deranjezi tovarăşa însărcinată cu supravegherea clienţilor. A, să nu credeţi că se deranjează să vină să-ţi spună frumos ca nu ai dreptul de a mirosi produsul înainte de cumpărare (ceea ce mi se pare ciudat. Cum să cumpăr un produs dacă nu ştiu nimic despre el???), ci ţipă cât o ţine gura că să aibă ce privi ceilalţi participanţi la cumpărături. Mitocănie curată! Chiar nu se face o selecţie a personalului la angajare? Dacă tot nu avem voie să ne informam despre produse în acest mod, de ce mai sunt scoase la vânzare? Testere nu există în magazin. Sunt atât de scumpe? Măcar să pună un anunţ în acest sens. Într-un „magazin” de genul acesta nu am ce căuta din moment ce personalul se poartă aşa urât! Când voi auzi că s-a mai schimbat câte ceva, voi trece să mă conving cu ochii mei. Între timp ştiu că au mai păţit-o şi alţii.”
Vedeţi, angajarea unei persoane într-un post care nu i se potriveşte poate aduce grave prejudicii de imagine, dar şi de profit, patronului. De asta noii angajaţi sunt supuşi unor interviuri, iar cei respinşi se plâng că sunt discriminaţi. Dar cum să angajezi o isterică să lucreze cu publicul?! Nu cunosc acest magazin din Dorohoi, dar voi face tot posibilul să-i calc pragul. Se pare că merită! La revedere!