Mai toţi botoşănenii care şi-au achiziţionat îmbrăcăminte sau încălţăminte de la tarabele din pieţe sunt minţiţi de comercianţi. Cea mai frecventă metodă folosită de vânzătorii din pieţe, pentru ca omul să nu stea prea mult pe gânduri şi să cumpere produsul, este aceea că dacă produsul nu corespunde poate fi adus înapoi pentru a fi schimbat sau pentru a i se returna banii. Însă, rar se întâmplă ca vânzătorul să se ţină de cuvânt. De cele mai multe ori când clientul se întoarce pentru a schimba produsul se alege cu înjurături. Un astfel de caz a ajuns ieri în atenţia Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorului (APC) Botoşani. O femeie din localitatea Copălău a cumpărat de la o tarabă din Piaţa Centrală o pereche de pantofi la 14 lei, pentru fiica ei de patru ani. Vânzătoare a asigurat-o pe femeie că dacă pantofii nu i se potrivesc fetiţei, îi va oferi altă pereche în schimb.
"S-a prezentat pentru a depune o plângere, Ana C., din localitatea Copălău, judeţul Botoşani. Femeia s-a plâns de faptul că vânzătoarea de la care a cumpărat o pereche de pantofi nu a vrut să-i schimbe produsul aşa cum i-a promis. Mai mult Ana C., a fost înjurată şi batjocorită de către comerciantă", a declarat Elena Olaru, preşedinte în cadrul APC Botoşani. Nu este primul caz în care comercianţii, în special cei din pieţe, au un comportament şi un limbaj jignitor faţă de consumatori. Prezentată la faţa locului pentru a rezolva situaţia, comercianta a fost convinsă să-i schimbe produsul.
"I-a schimbat produsul în cele din urmă, dar i-a dat iniţial o pereche de pantofi cu defect. În final s-a lămurit problema, însă, nu putem trece cu vederea comportamentul comercianţilor şi faptul că fac şi spun orice pentru a-şi vinde produsele. Majoritatea îşi fac reclamă ca au produse de calitate şi când colo aceste sunt de cea mai proastă calitate, sunt contrafăcute. Este neapărat nevoie de un control în acest sens", a mai adăugat preşedintele din cadrul APC Botoşani. (Carmen STANCIU)