Conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Botoşani a făcut o centralizare a sesizărilor, reclamaţiilor, contestaţiilor şi petiţiilor primite în cursul anului trecut şi a remarcat cu surprindere faptul că numărul acestora este din ce în ce mai mic faţă de anii anteriori. Astfel, doar 0,5% din totalul angajaţilor din învăţământul botoşănean au avut ceva de reclamat. Inspectorul general Horia Negrescu susţine că majoritatea reclamaţiilor primite provin din interiorul sistemului. Anul trecut, multe dintre cadrele didactice au solicitat inspectoratului acordarea primei de instalare. În opinia inspectorului general, prima de instalare se acordă de consiliile locale în limita posibilităţilor. Printre altele cadrele didactice au depus contestaţii în ceea ce priveşte acordarea salariilor de merit. Şi în acest caz inspectorul general susţine că IŞJ nu acordă salarii de merit cadrelor didactice, ci doar directorilor şi personalului din cadrul inspectoratului. În aceste condiţii, deşi contestaţiile au ajuns la inspectoratul şcolar, Horia Negrescu susţine că acestea trebuiau rezolvate de conducerile unităţilor şcolare. Printre cei care fac reclamaţii şi sesizări se numără şi părinţii elevilor.
Părinţii sesizează diferite lucruri, fie copilul lui a fost bătut în curtea şcolii de alt copil şi multe alte astfel de sesizări, a precizat Horia Negrescu. Pe lângă aceste sesizări, Inspectoratul şcolar primeşte diverse reclamaţii de la cetăţeni ce locuiesc în apropierea şcolilor şi care îşi manifestă nemulţumirea că elevii fac gălăgie în jurul unităţii de învăţământ.
Procentul de 0,5% este raportat la numărul de personal din învăţământ. Există foarte multe sesizări sunt făcute prin necunoaşterea metodologiilor şi a legilor, dar există şi sesizări întemeiate unde intervenim cu măsuri, a adăugat Horia Negrescu. Inspectorul general adjunct, Adrian Lăcătuş susţine ca îmbucurător faptul că majoritatea sesizărilor provin din rândul angajaţilor şi mai puţin din rândul beneficiarilor de servicii educaţionale. (Margareta NICHIFOR)