Transportul interjudeţean de persoane fără licenţă dă bătaie de cap transportatorilor autorizaţi ca pe zi ce trece pierd din ce în ce mai mulţi călători. Aceştia au solicitat o întrevedere cu primul reprezentant al Guvernului în teritoriu, la care au participat reprezentanţi ai poliţiei rutiere, precum şi ai Gărzii Financiare. Preşedintele Asociaţiei Judeţene de Transport a prezentat situaţia drept un adevărat flagel, care duce transportatorii autorizaţi în pragul falimentului. Deşi s-au făcut demersuri, obţinându-se sprijinul Poliţiei Rutiere, rezultatele nu au fost cele scontate. Se pare că sprijinul prefectului este perceput ca ultima soluţie , fiind numit de reprezentanţii transportatorilor un ultimul strigăt de ajutor în faţa autorităţilor. Conform unor sondaje făcute de Federaţia transportatorilor din ţară, botoşănenii sunt fruntaşi în transportul ilegal de persoane. Chiar dacă în cursul anilor transportatorii ilegali s-au ales cu dosare, acestea nu au avut nici eficienţă. În 2005 au fost întocmite 189 de dosare penale, doar unul ajungând în instanţă. În acest timp, transportatorii au pierdut 60% din venituri. În acest an au fost întocmite 60 de dosare penale, mare majoritate din cei sancţionaţi, fiind recidivişti. Având experienţă, piraţii au recurs chiar la educarea persoanelor pe care le racolează, poliţia fiind indusă în eroare de declaraţiile călătorilor care se dau drept rude al conducătorului auto. "Nu mai rezistăm economic. Deşi se fac eforturi, finalitatea se concretizează în eşecuri. Toate amenzile se duc la Administraţia Financiară, iar piraţii auto sunt greu de constrâns", a declarat preşedintele Asociaţiei Judeţene a Transportatorilor. Prefectul judeţului Cristian Roman a afirmat că dacă va fi nevoie vor ajunge şi la Guvern. Dar în urma acestei întâlniri au ajuns la concluzia că trebuie să trimită câte o adresă la fiecare instituţie, precum Primăria municipiului Botoşani prin care să le aducă la cunoştinţă amploarea problemei transportului ilegal de persoane. După primirea acestei adrese instituţiile implicate vot putea să vină cu propuneri pentru stoparea acestui fenomen. (Bianca ALBU & Margareta NICHIFOR)