D.D. s-a adresat lui Urban Iulian si Asociatiei www.AsistentaPentruConsumatori.ro pentru demascarea acestui abuz :
„Buna ziua,
De multa vreme citesc newsletterul de la dvs si, sincer, apreciez lupta pe care o duceti pentru depturile consumatorilor..
Am citit multe lucruri incredibile dar nu am crezut ca ajung sa le traiesc…Sa va povestesc pe scurt despre ce este vorba….In data de 17 Oct 2008 am inregistrat la BCR sucursala Decebal o cerere prin care solicitam sa mi se elibereze un extras de cont pentru un cont pe care l-am avut deschis cateva luni la BCR in perioada 2006-2007.
Am revenit 3 zile mai tarziu asa cum am fost rugata si am fost directionata catre seful de Serviciu Bites…..acesta, dupa ce a lipsit timp de 40 min de la ghiseu mi-a spus ca nu este problema lui sa se ocupe de persone fizice si m-a trimis la alta colega….
Colega in cauza, avea pregatit extrasul de cont pe perioada solicitata dar mi-a solicitat sa platesc de 2 x comisionul de eliberare extras de cont adica de 2x 5 RON…normal….am solicitat explicatii pe care mi le-a oferit d-na sef Serviciu Iuliana Hartie care mi-a explicat foarte clar ca mi se face o favoare ca mi s-a cerut de 2 x comisionul cand, de fapt, ar trebui sa platesc suma de 5 RON pentru fiecare luna cuprinsa in extrasul de cont!
Am ramas de-a dreptul stupefiata! I-am cerut doamnei in cauza sa-mi precizeze in care contract pe care il am eu incheiat cu BCR este prevazuta obligatia mea de a achita contravaloarea extraselor de cont si, mai mult, pentru fiecare luna din extrasul de cont, precum si suma.
Raspunsul a venit prompt, scurt si clar…."Nu am timp sa caut!" Dar mi-a refuzat eliberarea extrasului de cont….
Imediat am inregistrat la sediul bancii in cauza o adresa in care am solicitat punctul de vedere official cu privire la comisioanele pentru extrasul de cont….sincera sa fiu chiar nu inteleg de ce listarea din calculator costa…cred ca acest comision nu este altceva decat un alt abuz al bancilor (in cazul de fata BCR) care ar trebui sa inceteze.
Bancile NU au dreptul sa se planga de faptul ca sunt denigrate atata timp cat pur si simplu inventeaza taxe si comisioane abusive pe care le scot cu forta din buzunarele noastre.
Fata de cele prezentate mai sus va rog sa-mi spuneti ce alternative am…am totusi nevoie de extrasul de cont pe perioada in care am avut cont deschis la BCR.Astept cu interes raspunsul dvs.Va multumesc.
Răspuns
Este un abuz al BCR care incalca dispozitiile art. 9 din legea 289 din 2004 privind creditul de consum ; Alo, domnii de la BCR vedeti cuvantul "gratuit " ? Nu va sare in ochi ?
Art. 9. - (1) In cazul contractelor de credit prevazute la art. 3 alin. (1) lit. f), consumatorul trebuie sa fie informat, in scris, cel tarziu in momentul incheierii contractului de credit, cu privire la:
a) plafonul creditului, daca exista;
b) dobanda anuala si costurile aplicabile de la data incheierii contractului de credit, precum si conditiile in care acestea pot fi modificate;
c) procedura prin care contractul de credit inceteaza.
(2) Consumatorul trebuie sa fie informat, in scris, despre orice modificare survenita pe durata contractului de credit asupra dobanzii anuale sau a costurilor intervenite ulterior datei semnarii contractului de credit, in momentul in care intervine aceasta modificare. Aceasta informare se face prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau prin intermediul unui extras de cont ce se furnizeaza consumatorului in mod gratuit.
Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa [email protected]