Hai sa vedem :
- Dacia a cerut taxa auto, a primit;
- Dacia a sustinut triplarea taxei auto, ok s-a facut si acest lucru
- Dacia a obtinut la privatizare scutiri de impozit, facilitati, ok le-a avut
- Daca a cerut ajutor de stat - a obtinut pe final de mandat Tariceanu, astfel incat dealerii si-au permis vacanta la Copacabana
Impresia angajatilor Dacia si a romanilor platitori de taxe si impozite, fara sa minimalizam numarul de slujbe create in Romania de aceasta marca, este ca ne cred prosti; trebuie sa inghitim ce ne ofera ei .Trebuie sa spunem prezent si sa reactionam rapid cand ei cer ceva. Gresit dragilor, francezii trebuie sa produca ceva vandabil nu noi avem datoria sa cumparam cu orice pret ceea ce ne ofera ei . Vanzarea fortata este interzisa asa spun legile din Romania.
Ideea este alta : motorul vanzarilor de Dacia erau
Martie 2008 - greva la Dacia din cauza salariilor nesatisfacatoare platite angajatilor.
Ianuarie 2009 - greva la Dacia din cauza salariilor care incep sa nu se mai plateasca, intrucat uzina mai mult sta decat produce.
Iata ce spune un roman, din ai carui bani, Tariceanu a acordat un ajutor de stat pentru Dacia :
In perioada asta de criza voi aveti numai pretentii. Pe langa faptul ca sunteti firma privata, ati primit sprijin de la stat cu milioane de euro (pentru vacante prin tarile calde), de reduceri sa nu auziti (toata lumea face reduceri si voi va ganditi la scumpiri :"Automobile Dacia isi propune sa mentina neschimbate preturile masinilor sale si spune ca o crestere a preturilor ar fi o sinucidere in conditiile din piata" mai vreti si taxe triplate aberant. De ce nu cereti si introducerea unei legi prin care fiecare cetatean al acestei tari sa cumpere obligatoriu cate un Logan ?
Si eu lucrez in industria auto si statul nu a oferit nici un ajutor firmei la care lucrez. In cazul in care firma nu o sa mai aiba comenzi, eu ce fac? Rog statul sa "bage" o taxa un impozit pentru asta ?
Si eu platesc taxe si impozite ca orice altcineva in tara asta. Nu am dreptul sa aleg ? Sau aveti impresia ca aveti voi acest drept, de a alege penrtu mine ? Nu prea cred.
Sunt in situatia in care am un " harb sau fumigena" Golf IV 2000, achizitie 7.000 euro - taxa poluare 6.800 si am renuntat de a mai spera in vreo schimbare. Asa ca in timp ce va plangeti voi atat mi-am depus actele pentru un proces cu statul Roman.
Asa ca de pe partea mea faceti taxa de 100 de ori.
Sunt tanar si am rabdare asa ca o sa vedem care pe care.
Va "doresc vanzari bune".
Dacia isi va suspenda activitatea pe o perioada de doua saptamani, in intervalul 26 ianuarie - 8 februarie 2009, productia urmand sa fie reluata incepand cu data de 9 februarie 2009, precizeaza compania, intr-un comunicat. Conform Contractului Colectiv de Munca Dacia pe 2008, salariatii care vor ramane la domiciliu, in somaj tehnic, vor fi remunerati cu 85% din salariul individual brut.In Romania, vanzarile Dacia au scazut cu 17%, pana la sub 85.000 de unitati, marca avand o cota de 28%. Cel mai vandut model a fost Logan berlina, cu peste 51.000 de unitati, urmat de Logan MCV, cu peste 15.000 de unitati si Sandero, cu aproape 9.000.
Automobile Dacia isi propune sa mentina neschimbate preturile masinilor sale si spune ca o crestere a preturilor ar fi o sinucidere in conditiile din piata. In prezent, Dacia are stocuri de 10.000 de masini, nivel normal care sa asigure un bun mers al activitatilor comerciale in 2009, a spus pe 9 ianuarie, Jacques Daniel, director comercial al marcii, la conferinta de prezentare a rezultatelor comerciale pe 2008. (Iulian Urban)