Azi începe săptămâna în care se derulează programul „Şcoala altfel”, dedicat activităţilor educative extracurriculare şi extraşcolare. Programul trebuie respectat de profesori, pentru că dacă aceştia vor ceda tentaţiei de a face cursuri ca în restul anului riscă să fie „arşi” la salarii. Inspectoratul îşi va trimite echipe de control prin şcoli pentru verificări.
”Obiectivul principal constă în implicarea elevilor şi a profesorilor în activităţi de educaţie non-formală, care să pună în valoare talentele, preocupările extraşcolare şi competenţele elevilor, în domenii cât mai diverse şi interesante”, a precizat inspectorul şcolar general adjunct Daniel Botezatu.
Tot în această săptămână se organizează şi fazele naţionale ale olimpiadelor şcolare pe discipline de învăţământ.
Pentru elaborarea şi definitivarea programului din cadrul săptămânii „Şcoala altfel”, conducerile şcolilor au solicitat, încă din semestrul I, propuneri de activităţi de la elevi, în cadrul orelor de dirigenţie, şi de la profesori, în cadrul comisiilor metodice.
Au fost organizate dezbateri în colectivele de elevi, în consiliul elevilor, în consiliul profesoral şi în comitetul reprezentativ al părinţilor, în vederea adoptării programului agreat de majoritatea elevilor şi a cadrelor didactice. Tipurile de activităţi care se organizează în săptămâna menţionată, durata acestora, modalităţile de organizare şi responsabilităţile au fost aprobate de consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ.
În săptămâna „Şcoala altfel” se organizează, printre altele: activităţi culturale, activităţi tehnico-ştiinţifice, activităţi sportive, activităţi de educaţie pentru cetăţenie democratică, pentru promovarea valorilor umanitare (inclusiv voluntariat, caritate, implicare activă în societate, responsabilitate socială, relaţii şi comunicare etc.); activităţi de educaţie pentru sănătate şi stil de viaţă sănătos (inclusiv referitoare la dependenţă de calculator, siguranţă pe internet etc.); activităţi de educaţie ecologică şi de protecţie a mediului (inclusiv colectare selectivă, economisirea energiei, energie alternativă etc.); activităţi de educaţie rutieră, PSI, educaţie pentru reacţii corecte în situaţii de urgenţă. (Doina Marcu)