Facturile la energie electrică se vor plăti după noul sistem
15 February 2007, 23:00
Începând din luna martie E.ON Moldova va pune în aplicare noul sistem de facturare a clienţilor casnici din Botoşani. E.ON Moldova doreşte ca noile sisteme de facturare şi încasare să reprezinte un real avantaj pentru clienţi. Luca Lucian, purtător de cuvânt al E.ON Moldova, a precizat că noul sistem constă în facturarea la două luni, prin emiterea a două facturi de energie electrică în baza unui consum estimat şi a unei facturi de regularizare. Un lucru foarte important este că estimarea se face de către client. În cazul în care clientul nu ştie semnificaţia estimării sau nu ştie cum să o facă noi îl vom consilia în baza istoricului de consum pe care îl avem pentru fiecare client în parte, a precizat Lucian Luca (foto). În ceea ce priveşte cantitatea de energie estimată un mare avantaj pentru client este faptul că ea poate fi modificată cu 20 de zile înainte de următoarea perioadă de facturare. Cantitatea de energie estimată poate fi modificată în situaţia în care clientul consideră că apar abateri între consumul estimat şi cel real sau se schimbă consumul. Purtătorul de cuvânt al E.ON Moldova susţine că un alt avantaj este planificarea cheltuielilor proprii, deoarece clientul va şti foarte bine valoarea facturii. Facturile de regularizare se emit în baza citirii contorului de energie electrică făcute de către personalul ce reprezintă societatea E.ON. Aceste facturi reprezintă valoarea diferenţei dintre consumul înregistrat în perioada de şase luni, determinat pe baza indexului citit, şi consumul estimat în decursul primelor patru luni. Apoi pentru următoarele şase luni facturile se vor emite în acelaşi mod. Toate facturile se vor emite cu o periodicitate de două luni. Pe lângă faptul că se elimină deplasarea clientului până la punctele de achitare, este necesară numai prezenţa lui la domiciliu o dată la şase luni pentru facilitarea citirii contorului, a specificat purtătorul de cuvânt al E.ON Moldova. În cazul în care clientul nu este găsit la domiciliu la citirea indexului, consumatorul va fi înştiinţat pentru o următoare intenţie de citire. Astfel, i se va emite o factură tot pe baza unui consum estimat, dar va fi înştiinţat prin poştă că nu a fost găsit acasă în momentul în care s-a dorit citirea contorului. În momentul în care consumatorul nu este găsit acasă la citirea indexului pentru două facturi de regularizare, adică după o perioadă de un an de zile, E.ON Moldova emite preaviz şi recurge la debranşarea de la energia electrică. Din momentul emiterii facturii clientul are la dispoziţie 45 de zile pentru a o plăti fără nici un fel de penalizare. Penalizările încep a se plăti din ziua a 46-a, iar în acest interval de timp clientul primeşte şi cea de-a doua factură. Dacă după 46 de zile de plătesc penalizări, după alte zece zile se emite avizul de înştiinţare de deconectare, care are loc fizic după alte cinci zile. Practic clientul are la dispoziţie un interval de 60 de zile pentru a-şi achita factura restantă, a afirmat Lucian Luca. Acesta a subliniat faptul că nu se poate vorbi de plata în având a facturii la energie termică.
Totodată, E.ON Moldova doreşte să vină în sprijinul clienţilor prin mărirea mijloacelor de achitare a facturilor de energie electrică. Purtătorul de cuvânt al E.ON Moldova susţine că achitarea facturilor de energie electrică se va putea face din luna martie la unităţile bancare ale BRD, ING Bank, la oficiile poştale şi la unităţile CEC. Bineînţeles prin intermediul BRD şi ING putem oferi clienţilor posibilitatea de achitare a facturii de energie electrică de pe telefonul mobil, de pe telefonul fix sau de pe internet. Practic plata se poate face de oriunde, inclusiv de acasă, a precizat Lucian Luca. (Margareta NICHIFOR)
Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea,
multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.