Zeci de familii din blocul B11 de pe strada Dărmănesti, si cazul lor nu este singular īn Piatra Neamt, nu au primit facturile reprezentīnd regularizarea consumului de energie electrică. După calculele lor si din situatiile anterioare, acestea ar fi trebuit să ajungă īn decursul lunii iulie, doar că nu s-a īntīmplat asa. După mai bine de o lună de asteptări, unii dintre locatari s-au prezentat la casieriile E.ON, unde au plătit. Altii s-au trezit la īnceputul acestei săptămīni că le-au venit preavizele privind deconectarea. Deci facturi n-au stiut să ne trimită, ca să vedem că avem de plată regularizarea la curent! Dar au nimerit adresele noastre pentru a ne trimite preavizele! Si asa facturile pe care le plătim la două luni sīnt covīrsitoare. Cīnd primim regularizarea, e groaznic. Numai că acum ne-am trezit că vrīnd-nevrīnd, īn cīteva zile trebuie să scoatem bani frumosi ca să plătim factura, plus penalitătile. Este treaba celor de la E.ON să ne anunte cīt avem de plată si cīnd, nu să ne someze", a declarat Simona Pahome.
Reprezentantii E.ON sustin că facturile pentru toti consumatorii se emit cu regularitate si, cel mai probabil, circuitul s-a īntrerupt la nivelul postasilor. Īn vederea īmbunătătirii relatiei cu clientii, E.ON Moldova Furnizare pune la dispozitia consumatorilor multiple canale de comunicare la care acestia pot obtine informatii despre prevederile contractuale, facturi, tarife, modalităti de plată a facturilor. Clientii nostri la care, din diverse motive, facturile emise si trimise prin serviciul postal nu au ajuns, pot obtine informatii referitoare la acestea prin Centrul Relatii Clienti din Piatra Neamt, str. Alecu Russo, de luni pīnă vineri, īntre orele 9-17, serviciul Call Center E.ON Moldova Furnizare (de luni pīnă vineri, īntre orele 7-21), la telefon 0801 000939 (pentru apeluri din reteaua Romtelecom, tarif convorbire locală), telefon 0235/305555 (pentru apeluri din alte retele, tarif al retelei din care se efectuează apelul).
Īn ceea ce priveste facturile de regularizare, o valoare a facturii de regularizare (pe baza citirii indexului contorului) mult mai mare decīt valoarea facturilor emise pe baza consumului prezumat indică un consum real mult mai mare mai mare decīt consumul estimat. Sistemul de factuare este flexibil si permite modificarea cantitătilor de energie estimate la solicitarea clientului, astfel īncīt valoarea facturilor emise pe baza de consum prezumat să fie sensibil egale cu valoarea facturii de regularizare", a declarat inginer Sorin Munteanu, responsabil de relatia cu presa īn cadrul E.ON Moldova Furnizare. { Simona Tarna - Monitorul de Neamt]
Condamnati la īnghet
Aqua Calor nu si-a găsit gazul īn instantă. Tribunalul Neamt a respins cererea societătii pietrene de termoficare privind ordonanta presedintială care să īi oblige pe cei de la E-On Gaz să reia furnizarea gazelor către cele sase centrale termice administrate de Aqua Calor. Instanta a respins actiunea noastră ca nefondată. Nu stiu de ce, urmează să aflăm cīnd vom vedea motivarea. Nu ne vom opri īnsă aici. Vom face recurs īn termenul legal. Avem această posibilitate, de a ataca decizia instantei", a declarat Cosmin Grădinaru.
Pīnă la judecarea recursului, se mentine statu quo-ul. Adică E-On Gaz nu lasă si nu dă combustibil pīnă nu-si primeste banii, iar Aqua Calor nu dă banii - că n-are de unde - si nu poate da apă caldă clientilor săi. Ar fi vreo două mii de pietreni afectati de această situatie, din care cei mai multi sīnt cu īntretinerea la zi. Chiar īn eventualitatea recursului la decizia de ieri, sansele de reusită ale Aqua Calor sīnt minime. Oricum durează judecata. Numai īn cazul ordonantei presedintiale a durat aproape două luni.
Aqua Calor a depus cererea la instantă pe 23 iulie, primul termen a fost fixat pentru īnceputul lunii august, după care au urmat trei amīnări succesive. Mai īntīi pentru că E-On Gaz n-a fost īnstiintat de actiunea īn justitie. Apoi, pentru că E-On Gaz Furnizare a depus o īntīmpinare prin care a invocat lipsa calitătii sale procesuale, dat fiind că Aqua Calor se bate cu E-On Gaz Romānia. A treia amīnare a fost motivată de lipsa din dosar a protocolului de divizare prin care E-On Gaz Romānia si-a desprins furnizarea de distributie.
Chichite juridice care au făcut ca abia miercurea aceasta să se judece ordonanta presedintială. Instanta si-a anuntat decizia abia ieri, după prīnz si verdictul a fost clar: Aqua Calor rămīne fără gaz. Robinetul a fost īnchis pe 24 iulie, după ce societatea pietreană nu si-a respectat īntelegerea si n-a mai plătit rata de 1,2 milioane de lei īn contul datoriei de 4,5 milioane pe care a adunat-o fată de furnizorul de gaz. Invocīnd la rīndu-i niste datorii de vreo 900.000 de lei īn contul unor lucrări făcute la retea acum cinci ani, Aqua Calor s-a adresat instantei pentru mediere. Īn paralel, a purtat concilieri cu furnizorul. Pe nici o linie n-a avut succes. Sīnt 4,5 milioane de lei pe care le datorează gazului, 900.000 de lei pe care le-ar avea de recuperat si aproape două luni de cīnd două mii de pietreni fac baie cu apă caldă de la aragaz. Īn conditiile īn care afară e tot mai frig si īn curīnd ar trebui pornite instalatiile pe căldură.[ Dana Ostahie]
Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa [email protected]