S-a găsit şi un argument ştiinţific şi aparent neutru. Cică un studiu al Institutului de Politici Publice a reliefat faptul că o mărire a perioadei de campanie la trei luni de zile ar fi binevenită. Tot încep partidele să facă propagandă candidaţilor cu mult înaintea termenului legal de campanie, aşa că lungirea termenului n-ar face decât să legalizeze o situaţie de fapt.
În fond, în spatele acestei decizii stă actuala putere care nu urmăreşte altceva decât să obosească financiar partidele din opoziţie printr-o campanie prelungită şi costisitoare. Căci una este să dai electoratului de mâncat, de băut şi bani vreme de 30 de zile şi alta este să susţii o astfel de campanie vreme de trei luni.
Şi PNL şi PSD încă nu şi-au revenit financiar de pe urma campaniilor parlamentare din 2008 şi a celei prezidenţiale din toamna lui 2009. Aşa că partidele din opoziţie au toate motivele să se opună cu o susţinută înverşunare prelungirii campaniei electorale. În schimb, puterea tocmai acest interes îl are, să implice opoziţia într-un mecanism electoral costisitor căruia să nu-i poiată face faţă.
Ridicolă însă este poziţia pe care s-a situat Victor Ponta, prin declaraţiile sale. El a susţinut că puterea, prin banii ministerului condus de Elena Udrea, va avea suficienţi bani să poată cumpăra voturi. Este o aberaţie să susţii aşa ceva, când aceşti bani sunt controlaţi de Curtea de Conturi, instituţie în fruntea căreia se află Nicolae Văcăroiu, un lider social-democrat de marcă şi care n-a constatat niocio ilegalitate în acest sens.
Dar Ponta ştie cum a procedat partidul său în campaniile electorale din 2008 şi 2009 şi mai ştie că Mircea Geoană i-a lăsat la partid visteria goală, ba şi cu mari datorii pe deasupra. Cum PSD încă nu convinge că va reveni la putere, nu se bucură nici de sprijin financiar din partea oamenilor de afaceri care sponsorizează doar acel partid pe care ei îl simt că este în măsură să preia puterea.
PSD-ul, la campaniile din 2008 şli 2009 a făcut risipă prin a distribui electoratului conserve, pungi cu zahăr, ulei, găleţi din plastic şi bani, mulţi bani, totul cu finanţarea sponsorilor pe care i-a dezamăgit apoi că n-a stat la putere ca să-i poată recompensa. PNL-ul nu este partidul susţinmut de sponsori pentru că nici n-are capacitatea de a câştiga alegerile şi forma singur un guvern.
Iată, dar, că şi PNL şi PSD nu sunt pregătite pentru o campanie electorală de lungă durată, cum ar fi de trei luni, motiv să conteste vehement decizia puterii. În schimb, trioul PDL UDMR UNPR are tot interesul să obosească opoziţia într-o luptă de durată şi de mare uzură financiară şi morală.
Rămân la teza mea ca pentru aceste campanii electorale să nu se asigure finanţare din banii publici. Fiecare partid să-şi rezolve problemele financiare cum crede de cuviinţă. Admiţând că se va accepta finanţarea de la buget, campania electorală tot nu va fi una curată şi atunci mă întreb care ar fi câştigul nostru? Nici unul, doar că am mai cheltui de la buget vreo câteva sute de milioane de lei într-un mod inutil. Părerea mea!