Majoritatea investiţiilor cu bani de la buget, în următoarea perioadă, va fi îndreptată spre realizarea proiectelor de infrastructură rutieră, potrivit listei obiectivelor de investiţii pentru infrastructura de transport ce urmează să se execute în perioada 2006-2008. Prioritatea Guvernului este dezvoltarea reţelei de autostrăzi a României. Astfel, majoritatea obiectivelor de investiţii aprobate pentru perioada 2006-2008 sunt proiecte de infrastructură rutieră: autostrăzi, şosele de centură, a precizat purtătorul de cuvânt al Guvernului, Oana Marinescu. Finanţarea lucrărilor de infrastructură rutieră ce se vor executa în 2006 va fi făcută, în tranşe, din bugetul Ministerului Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului (MTCT). Totodată, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale este abilitată să întreprindă toate măsurile necesare începerii lucrărilor. Obiectivele de investiţii pentru perioada 2006-2008 sunt autostrăzile Bucureşti - Ploieşti, Ploieşti - Comarnic şi Comarnic - Braşov (Cristian). De asemenea, pe listă se mai află drumul de legătură Cristian - Ghimbav, reabilitarea autostrăzii Bucureşti - Piteşti şi finanţarea autostrăzii Transilvania. În perioada 2006-2008, se va investi în centura Ploieşti Vest, centura Bucureşti (DN1A-DN1-DN2), centura Bucureşti - Pasaj suprateran cale ferată Otopeni, centura Bucureşti (DN 1A-DN7) şi în 27 de centuri ocolitoare, fără studii de fezabilitate. Tot pe lista obiectivelor de investiţii mai figurează DN 1A - Buftea - Săcele, lărgirea la patru benzi a drumului Petea - Satu Mare, DN 73D (Mioveni), reabilitarea DN 2D, porţiunea Focşani - Ojdula, dar şi reabilitarea drumului Cernavodă - Basarabi - Constanţa. Tot în perioada 2006-2008 este prevăzută acelerarea finalizării sectorului IV de autostradă Drajna - Feteşti şi a sectorului V Feteşti - Cernavodă şi pregătirea proiectelor pentru accesarea fondurilor structurale, inclusiv elaborarea studiilor de fezabilitate pentru proiectele tehnice pentru sectoarele rutiere ale coridorului IX şi alte sectoare rutiere din Moldova. Potrivit listei obiectivelor de investiţii, pentru infrastructura de transport este prevăzută fluidizarea traficului pe DN 1 şi pe centura rutieră a Bucureştiului şi dezvoltarea capacităţii feroviare a portului Constanţa Sud. Proiectele prevăzute în actul normativ fac parte din Programul de accelerare a acţiunilor de construire, modernizare şi reabilitare a infrastructurilor rutiere, feroviare şi navale de transport. Sumele aferente celor 30 de lucrări de infrastructură rutieră, pentru anul în curs, au fost prinse în bugetul MTCT.