Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Politică
Fapt divers
Sănătate
Administraţie
Social
Horoscop
Umor
Evenimente
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu


Număr accesări
Astăzi:
13877
De la 07 Ianuarie 2003
122873944

În Olanda încep testele cu trenuri de marfă semi-autonome

  • ce se deplasează cu intervenţii minime din partea mecanicilor
  • 23 April 2018, 23:00
Olanda începe în acest an teste cu trenuri de marfă ce se pot deplasa cu intervenţii minime din partea mecanicilor, ţinta fiind ca pe termen mediu aceste trenuri să se poată deplasa complet singure. Olanda are infrastructură feroviară modernă, dar problema este că sunt foarte multe trenuri de toate felurile pe reţeaua de 7.000 km. Testele vor fi făcute de Alstom şi de operatorul ProRail. Informaţia este încă o dovadă despre cât de mare este deosebirea dintre ţările din vest şi România, ţara unde trenurile de marfă au o viteză medie de 15-20 kmh.
Fiind multe trenuri în circulaţie, distanţa dintre ele este foarte mică şi totul trebuie să fie sincronizat perfect, astfel încât să nu se producă accidente, explică managerul proiectului, principala problemă din reţeaua feroviară olandeză. Testele vor fi făcute pe 100 km de cale ferată în zona Rotterdam.
Rick van der Mand, project manager la ProRail, spune că sunt patru nivele de automatizare la trenuri, primul fiind cel în care mecanicul se ocupă de tot şi urmăreşte toate marcajele şi semnalizările feroviare. Testele vor începe la nivelul doi, în care trenurile pot accelera singure sau pot frâna automat, dacă detectează obstacole pe şină. La nivelul trei trenurile pot opri cu mare precizie la peron, în stilul garniturilor de metrou care opresc exact în dreptul porţilor automate de la peron, în oraşe precum Paris.
Pentru ca testele să se poată face, locomotiva trebuie să aibă un computer care este mereu în legătură cu sistemul de management al traficului ERTMS, European Rail Traffic Management System. Instalarea acestui sistem, prezent în ţările unde trenurile rulează cu 160 kmh, este costisitoare.Recent, CFR a testat recent ERTMS între Arad şi Curtici, pe o distanţă de sub 20 km. ERTMS este sistemul tehnic european de management al traficului și control a vitezei trenului
Rick van der Mand de la ProRail spune că ideal ar fi ca trenurile să ajungă la nivelul maxim de automatizare, însă acest lucru se va întâmpla peste mult timp, fiindcă sunt mulţi factori care fac dificilă trecerea la automatizarea completă.
Încă din anii 70 au fost puse în circulaţie trenuri de metrou automate în diverse oraşe din lume, dar pe calea ferată sunt mult mai mulţi factori neprevăzuţi, cum ar fi un copac căzut pe linie sau un animal care traversează. În plus, dacă garniturile de metrou ating maxim 70+90 kmh pe scurte distanţe între staţii, trenurile de mare viteză trec şi de 300 kmh şi au nevoie de câţiva kilometri pentru a opri.
Testele vor fi făcute împreună cu Alstom, companie cu tradiţie în domeniul trenurilor automate. Cei de la Alstom spun că trenurile autonome au costuri de operare mai mici per total, fiindcă rulează la viteze mai uniforme, iar un sistem de gestiune a traficului bine pus la punct permite operarea unui număr mai mare de trenuri.
Surse; Computer Weekly, Reuters

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


Bancul zilei: Educaţia bunei purtări
Horoscopul zilei de 24.04.2018
Sorina Pintea: "Legea vaccinării trebuie să reprezinte o prioritate.
Avem nevoie de un cadru legislativ pentru binele copiilor noștri"
Sorina Pintea: "Legea vaccinării trebuie să reprezinte o prioritate.
Avem nevoie de un cadru legislativ pentru binele copiilor noștri"
Ministerul Muncii: În februarie aveam 5,03 milioane de pensionari/Pensia medie-1072 lei
Klaus Iohannis: Am decis să încerc o mediere între guvern și BNR, îi voi invita la Cotroceni
Hărțuirea stradală, pedepsită cu amenzi de până la 100.000 lei - proiect adoptat de Senat
Românii, cei mai triști oameni din UE
Iohannis, despre mutarea ambasadei la Ierusalim:
I-am explicat doamnei Dăncilă câteva lucruri, în final cred că a înțeles un pic mai bine care sunt problemele / Cine ar forţa o astfel de decizie ar da cu piciorul la peste jumătate de secol de diplomaţie serioasă
Amenzi de până la 2000 lei pentru cei care scot afară din spații publice mame care alăptează
Liviu Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu au semnat o declarație de cooperare
cu țările care urmează la Președinția Consiliului UE, după România
Ziua dăruirii sau ziua pomenilor electorale
Ioan Rotundu
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă


Ultimele articole de pe blog