OJPC n-a putut face lumină între asociaţiile de proprietari şi Termica
19 February 2007, 23:00
Comisia formată pentru rezolvarea reclamaţiilor sosite la Oficiul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Botoşani în ceea ce priveşte facturile mari la căldură a ajuns la concluzia că asociaţiile de proprietari cu probleme trebuie să refacă listele de cheltuieli. Printre asociaţiile de proprietari cu probleme se numără cele cu nr. 41, 69, 2, 1, 8, 9, 11, 72, respectiv 54. Din punctul de vedere al directorului OJPC Botoşani Dumitru Monacu, preşedinţii de asociaţie nu au verificat listele de cheltuieli înainte de a le afişa. De exemplu, la Asociaţia 77 există o persoană care este singura din bloc racordată la Termica, iar valoarea facturii pentru luna decembrie s-a ridicat la suma de 9 milioane lei vechi. Nu există o colaborare între administratorii de asociaţie şi Termica. Contractul este încheiat între asociaţie şi Termica, preşedinţii de asociaţie sunt cei care semnează procesele verbale de recepţie a energiei termice consumate, susţine directorul OJPC. Reprezentanţii OJPC susţin că administratorii de asociaţie nu au ţinut cont de prevederile Hotărârii Guvernului privind defalcarea consumului de energie termică şi nici a ordonanţei care prevede defalcarea individuală pe fiecare proprietar. În aceste condiţii, cei care beneficiază de încălzire la sistemul oferit de Termica au rămas să plătească toate pierderile de pe proprietatea comună. După ce se va face recalcularea listelor de cheltuieli pierderile de pe domeniul consum la căldură vor fi trecute la toţi locatarii unui bloc. (Margareta NICHIFOR)
Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea,
multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.