Exasperat de moda practicată în genere în tot învăţământul românesc, aceea de a jupui părinţii de bani, pentru activităţi mai mult sau mai puţin întemeiate, consilierul local PRM Mihai Ştefan a ţinut să facă unele precizări legate de această stare de fapt. Acesta susţine că părinţi de la diferite şcoli din municipiul Botoşani reclamă faptul că în şcoli se practică strângerea de bani. În şcoli se cer sume de bani pentru diferite acţiuni precum procurarea de bănci, parchet în clase, dulapuri, uşi, lecţii deschise, perdele şi lista continuă. Pe deasupra, unii părinţi sunt puşi să plătească sume exorbitante, a declarat Ştefan Mihai. El a ţinut să facă un apel către executivul Primăriei Botoşani şi Inspectoratul Şcolar Judeţean pentru a face anumite controale şi anchete. El consideră că ceea ce se întâmplă nu este normal ba mai mult, este împotriva legii să obligi copiii să aducă bani pentru problemele mai sus menţionate. Problema este însă veche, iar descoperirea consilierului nu vine cu titlu de noutate. Din păcate cei care reclamă nu au curajul să îşi dezvăluie identitatea, având în vedere faptul că tot copiii lor au de suferit atunci când se întorc în clasă şi găsesc la catedră acelaşi profesor. Pe de altă parte, în sistem este foarte greu să pătrunzi, iar fără dovezi lupţi cu morile de vânt. Ştefan Mihai susţine că, de regulă, comitetele de părinţi sunt formate din părinţi cu dare de mână, care au posibilităţi materiale superioare unor părinţi din clasă cu venituri modeste, pentru care educaţia copiilor devine la ora actuală un lux. Acesta nu învinuieşte prea mult Consiliul Local, care în anul 2005 a alocat 7,4 miliarde lei pentru dotări, cărora li s-au adăugat în 2006 alte 5 miliarde. Sunt informat că unii învăţători sugerează părinţilor faptul că ar trebui stimulaţi copiii prin ore suplimentare. În clasa I este inadmisibil să sugerezi părintelui unui copil de clasa I să facă ore suplimentare, a precizat Ştefan Mihai. Acesta se înverşunează însă în a păstra anonimatul în cazul acestor învăţători. Mare parte din copiii care intră în momentul de faţă în clasa I au deja un bagaj de cunoştinţe destul de mare, datorită pregătirii pe care o primesc în grădiniţe. Cu toate acestea există elevi care netrecând prin pregătirea oferită de grădiniţă pornesc la drum cu un handicap. Din punctul de vedere al consilierului PRM aceşti copii nu trebuie marginalizaţi, iar învăţământul nu trebuie să se facă doar cu cele câteva vârfuri, ignorând restul casei, care ar avea nevoie încă din clasa I de ore de meditaţii. Împotriva acestora nu se iau însă măsuri şi din păcate pe zi ce trece tot mai puţine sunt cadrele didactice cu vocaţie, care se pun în slujba elevilor, oferind fără a aştepta ceva în schimb. Ceea ce nu au experimentat aceste cadre didactice este bucuria de a primi în schimbul educaţiei oferite nu recompense de ordin material, care nu fac decât să le deschidă apetitul, ci reflectarea muncii lor în devenirea elevilor pe care îi formează. (Bianca ALBU)