Zilnic, la Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (OJPC) Botoşani sosesc fel de fel de reclamaţii din partea cetăţenilor, iar de cele mai multe ori consumatorul îşi găseşte rezolvarea problemei în mâinile inspectorilor OJPC. În majoritatea cazurilor agenţii economici depistaţi pe picior greşit se resemează. Ei îşi recunosc fapta şi acceptă fără prea multe probleme măsura aplicată de lucrătorii Protecţiei Consumatorului. Însă, sunt şi câteva cazuri în care cel sancţionat consideră că OJPC i-a făcut o nedreptate şi contestă sancţiunea aplicată de aceştia. "Din 100 de amenzi, cam 4-5 sunt contestate. În jur de 10 - 20% din amenzile contestate se pierd în instanţă", a declarat Dumitru Monacu, director executiv în cadrul OJPC Botoşani. Acesta a recunoscut că mai sunt şi cazuri în care procesele verbale sunt anulate din cauza lipsei de profesionalism a angajaţilor OJPC. "Anul acesta nu am avut astfel de situaţii însă, în 2005 au fost trei cazuri în care procesele verbale au fost anulate. Anulările se fac doar din cauza lipsei de profesionalism a inspectorilor OJPC. Însă, în asemenea cazuri, inspectorii implicaţi sunt mustraţi sau atenţionaţi", a încheiat Dumitru Monacu. (Carmen STANCIU)