Intenţia de soluţionare a cazurilor de malpraxis prin aceasta soluţie, de mediere, a fost propusă de Colegiul Medicilor din România înca din 2008. Comisia de mediere va fi cea care va stabili dacă în cauză a fost sau nu o situaţie de malpraxis. Tot comisia se va pronunţa şi asupra circumstanţelor, a cauzelor, naturii şi întinderii prejudiciilor produse pacienţilor.
S-a stabilit, de asemenea, ca la dezbaterile comisiei de malpraxis să participe şi un reprezentant al societăţii de asigurări. Atunci când comisia stabileşte că există cazul de malpraxis, asiguratorul va face o oferta celui prejudiciat pentru a se încheia o înţelegere. Daca victima prejudiciului şi personalul medical, furnizorii de produse şi servicii medicale, sanitare sau farmaceutice acceptă această înţelegere, se va încheia un contract de tranzacţie.
Dacă cel prejudiciat nu este de acord cu oferta asiguratorului, atunci, tot ca o noutate, soluţionarea conflictelor existente între cel care reclamă malpraxisul şi personalul medical va fi realizată de către mediatori autorizaţi, angajaţi de către Direcţia de Sănătate Publică.
Conducerea Colegiului Medicilor din Botoşani apreciază soluţia de mediere a cazurilor de malpraxis, dar susţine că pe plan local, în ultima vreme nu a mai fost sesizat niciun caz de malpraxis. Trecem printr-o perioadă de linişte, nu sunt reclamaţii la adresa medicilor şi ne dorim ca situaţia să nu se schimbe, declară Teodor Tănase, preşedintele Colegiului medicilor din Botoşani. (Doina Marcu)