Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Anunţuri
Fapt divers
Sănătate
Administraţie
Social
Sindicate
Ştiri agenţii
Horoscop
Ofertă de afaceri
Umor
Caricaturi
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu


Număr accesări
Astăzi:
12054
De la 07 Ianuarie 2003
122872121

Maşinile de mare tonaj dăunează grav podurilor din judeţ

  • 17 August 2009, 23:00
Starea podurilor din judeţ nu este tocmai una fericită, multe din acestea reprezentând un real pericol pentru circulaţie. Mai grav, traficul greu, peste limita admisă, contribuie şi el la degradarea podurilor care sunt gata – gata să se surpe. Şeful Consiliului Judeţean Botoşani, Mihai Ţâbuleac face apel la autorităţile locale din Copălău şi Broscăuţi să aibă în atenţie circulaţia din zonă pentru a identifica pe acei şoferi ce trec cu maşinile supraîncărcate peste podurile vechi ce nu suportă, în condiţii de siguranţă asemenea greutăţi.
Este vorba de podul din Broscăuţi, de peste râul Jijia şi de cel din Copălău, ce traversează Miletinul. În cazul celui de al doilea, restricţia de tonaj este de şapte tone, în vreme ce pe podul din Broscăuţi, cel puţin teoretic, nu ar trebui să treacă maşini mai grele de 12 tone. În realitate, din datele specialiştilor de la Direcţia Judeţeană de Drumuri şi Poduri, cele două puncte sunt traversate de autovehicule ce depăşesc şi 30 de tone, putând oricând să se declanşeze surparea acestora. „Grinzile metalice sau tablierul cum se mai numeşte scheletul podului în ambele cazuri sunt din perioada celui de-al război mondial. Fac un apel la organele de control să intensifice acţiunile de verificare a modului în care cele două restricţii sunt respectate, pentru a se evita producerea unor tragedii”, a declarat Mihai Ţâbuleac, specificând că adoptarea măsurii este necesară pe moment, până va fi pusă în practică reabilitarea celor două poduri, obiectivele fiind prinse la capitolul investiţii pe anul în curs.
De altfel, zilele acestea va avea loc licitaţia pentru execuţia studiului de fezabilitate, documentaţiile de avizare şi proiectele tehnice. „Pe lângă cele două puncte de traversare mai sunt incluse şi alte poduri din oraşul Darabani, peste râul Podriga, din Pomârla, peste râul lui Martin, precum şi cel din Orăşeni Vale, punct de trecere a Miletinului. Dacă primele două vor fi refăcute total, ultimele trei vor trebui extinse, deoarece drumurile judeţene s-au lărgit iar podurile sugrumă traficul”, a mai adăugat şeful Consiliului Judeţean. (Eliza Sofian)

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


„Comuniştii ar trebui să stea cuminţi şi să ne permită să preluăm guvernarea”
Dileme constituţionale la Chişinău: Cu sau fără Voronin !
Comunitatea Basarabenilor din Quebec sărbătoreşte Ziua Limbii Române
La Tiraspol a fost deschis un muzeu împotriva limbii române
Horoscop
Ciocanul libanez
PDL şi soluţia anticriză
Mica publicitate
Ucigaş de câini prins de poliţiştii botoşăneni
Termica intenţionează să ne lase fără apă caldă
ca ţap ispăşitori sunt consideraţi preşedinţii de asociaţii
Poliţiştilor de frontieră le-a ajuns cuţitul la os!
O seamă de primari aşteaptă să le pice banii direct în braţe
Program TELE'M BOTOŞANI, marţi august
Negocierile secretarei Florica
Salariaţii de la Ambulanţa se încolonează pentru lupta sindicală
La Protecţia Copilului, alcoolul este la mare căutare
La CAS, două posturi de directori neatractive
Grave probleme la Ambulanţa
directorul Curteanu le minimalizează importanţa
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă


Ultimele articole de pe blog