În acest sens, putem menţiona Legea 363/2007 privind combaterea practicilor comerciale incorecte, care defineşte clar noţiuni ca produs, consumator, comerciant, practică a comerciantului, cod de conduită şi explică situaţiile în care metodele de atragere a clienţilor sunt considerate incorecte, făcându-se clasificarea în: practici comerciale înşelătoare (prin acţiune sau prin omisiune) şi practici comerciale agresive.
Un punct important al acestei legi îl reprezintă publicitatea înşelătoare. Mass media este prima alegere a operatorilor economici care doresc să îşi promoveze un produs şi să îşi crească vânzările.
În scopul de a putea interveni rapid pentru eliminarea efectelor negative ale publicităţii înşelătoare făcută prin intermediul audiovizualului, publicitate care afectează interesele economice ale consumatorilor, legea prevede obligaţia Consiliului Naţional al Audiovizualului de a furniza datele de identificare ale operatorilor economici implicaţi în spoturile publicitare vizate. Astfel, ANPC a încheiat un protocol de colaborare cu CNA, care prevede, pe lângă obiectivele generale referitoare la schimbul rapid de informaţii, şi situaţia expresă în care CNA, la solicitarea ANPC, va analiza cazurile semnalate. În cel mai scurt timp, rezultatele analizării în şedinţă publică a acestor cazuri vor fi făcute publice, urmând ca fiecare instituţie să adopte măsurile în concordanţă cu competenţele ce le revin prin lege.
Protocolul mai prevede angajamentul celor două instituţii de a îmbunătăţi sistemul de informare prin audiovizual, fiind posibilă în acest fel atenţionarea consumatorului cu privire la eventualele practici incorecte la care recurg unii comercianţi, încălcând atât legea, cât şi dreptul cumpărătorului de a alege un produs cunoscând datele reale despre acesta.
Considerăm că prin semnarea acestui protocol, cele două instituţii vor contribui la asigurarea unui cadru care să permită protecţia intereselor economice ale consumatorilor, dar şi la crearea unei concurenţe loiale între operatorii economici.
(Comunicat de presa ANPC,12 februarie 2008)