Luna februarie a adus primul accident de muncă soldat cu moartea victimei. Ziua de 13 februarie a îndoliat familia botoşăneanului Mihai Ioniţă, fost angajat al societăţii "Magribind" din Botoşani. Conform datelor prezentate de Silvia Pasat, director la Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM), societatea are ca obiect de activitate comerţul dar şi alte activităţi secundare printre care şi cea de prelucrare brută a lemnului. Aceasta a cumpărat de la Direcţia Silvică Botoşani o anumită cantitate de material lemnos. Lemnul trebuia luat de la cantonul 15 Cornaci situat pe raza localităţii Copălău. În data de 11 februarie s-a făcut primul transport de buşteni de la cantonul din Cornaci. Acesta a fost însoţit de Mirel Ioniţă, administratorul firmei şi fratele victimei, pentru preluarea mărfii de la pădurarul cantonului. Buştenii au fost transportaţi la Dumbrăviţa, comuna Ibăneşti, unde societatea are punct de lucru. "În ziua de 13 februarie, patronul Mirel Ioniţă a programat să se facă un nou transport de buşteni de la cantonul 15 din Cornaci, dar pentru că era ocupat cu nişte probleme urgente, l-a delegat pe fratele său Mihai Ioniţă, angajat al unităţii doar de câteva zile. Conforma datelor din cartea de muncă, angajarea a fost înregistrată începând cu data de 10 februarie. Cei doi au colaborat şi în anii trecuţi, până în anul 1997 fiind asociaţi la aceeaşi firmă", a declarat Silvia Pasat. Autospeciala de transport buşteni a plecat de la punctul de lucru situat în localitatea Dumbrăviţa în jurul orelor 11, încărcată cu cherestea pentru societatea "Luca Damilano". Ajunşi în Botoşani, au descărcat cheresteaua la sediul societăţii şi şi-au continuat drumul spre Copălău, de unde urmau să încarce buştenii. "În municipiu cei doi fraţi s-au întâlnit şi s-au îndreptat amândoi spre localitatea Copălău. Au ajuns la cantonul Cornaci în jurul orelor 14.30 unde au luat legătura cu pădurarul, care le-a arătat ce buşteni trebuie încărcaţi", a precizat directorul ITM. Aceştia au tras maşina lângă stiva de buşteni, iar şoferul şi cu muncitorul au trecut la încărcat buştenii. Mihai Ioniţă supraveghea operaţiile de încărcare, ajutând şi el din când în când. În jurul orelor 16.30 maşina era încărcată, dar nu se asigurase încărcătura cu şufe pentru transport, când Mihai a decis să se urce pe încărcătură pentru a vedea dacă nu se mai pot pune câţiva buşteni. Pe când se deplasa pe buştenii aflaţi pe marginea dreaptă a maşinii, unul dintre buşteni a alunecat şi a căzut şi el de pe încărcătură. În cădere a fost antrenat şi un alt buştean care l-a lovit în cap pe Mihai Ioniţă. Acesta a murit pe loc. Cercetarea continuă în vederea stabilirii împrejurărilor şi cauzelor care au dus la producerea accidentului, a normelor de securitate şi sănătate în muncă încălcate, persoanele care au încălcat aceste prevederi cât şi stabilirea caracterului accidentului. Conform statisticilor ITM, ultimul accident de muncă mortal a fost înregistrat în luna decembrie a anului 2004. (Petronela MELENCIUC)