De partea cealaltă, reprezentanţii operatorului de apă speră ca în 2013 să aibă discuţii mai constructive cu şefii de asociaţii pentru a-i convinge că investiţia pentru branşarea pe orizontală este singura soluţie pentru a se pune capăt nemulţumirilor consumatorilor care îşi văd facturile încărcate la apă.
Aceştia şi-au anunţat intenţia ca în 2013 să se reia discuţiile cu şefii asociaţiilor, nu doar pe marginea subiectului încheierii contractelor la nivel de scară, ci şi privind modificarea instalaţiei de distribuţie a apei, mai exact pentru realizarea distribuţiei pe orizontală a apei.
Se poate scăpa de verificarea periodică a apometrelor şi de plata apei pe care nu au consumat-o, dar care le apare pe factura multor familii, lună de lună, printr-o investiţie de cel mult cinci milioane de lei vechi.
Soluţie există pentru cei care vor să nu mai depindă de corectitudinea vecinilor: realizarea instalaţiei pentru distribuţia pe orizontală a apei, aşa cum s-a rezolvat şi în alte municipii. În Baia Mare sau în Satu Mare oamenii şi-au făcut astfel de instalaţii şi acolo nu se mai plânge nimeni că îi apare pe factură mai mult decât a consumat. Investiţia se amortizează cam în doi ani, spune Cristian Romanovschi, şeful Serviciului Comercial al Societăţii.Nova Apaserv.
Ultimele discuţii cu şefii de asociaţii pe marginea celor două subiecte au eşuat, speranţele îndreptându-se spre întâlnirile programate în lunile ianuarie şi februarie 2013. (Doina Marcu)