Pacienţii vor avea un telefon la care să-i reclame pe medici şi asistente
6 March 2007, 23:00
Având în vedere faptul că toată lumea vorbeşte, dar nimeni nu recunoaşte oficial, bolnavii oferă diferite atenţii cadrelor medicale şi personalului auxiliar din spitale pentru a fi trataţi cu mai multă atenţie. Pentru ca aceste aspecte să fie aduse la cunoştinţa celor care pot lua măsuri, Autoritatea de Sănătate Publică Botoşani face demersuri pentru a-şi deschide o linie telefonică cu număr telverde. Acest număr va fi accesibil pacienţilor internaţi în spitale, putând sesiza aspecte precum condiţionarea de orice fel a pacientului. Astfel de condiţionări se referă la aspecte precum neschimbarea lenjeriei de pat, până nu se acordă o mică atenţie infirmierei. Inspectorul din cadrul ASP, Gabriel Oprişanu, susţine că prin intermediu acestui număr se doreşte atenţionarea cadrelor din spitale care practică metode de condiţionare a pacienţilor. Aceştia trebuie să ştie că oricând pot fi urmăriţi. Inspectorii APS vor recomanda unităţilor sanitare cu paturi ca pe uşa fiecărui salon să fie afişate aspectele care trebuie sesizate. Ideea este ca la nivelul spitalelor, respectiv a fiecărui salon să fie afişat acest număr la care problemele punctuale să poată fi semnalate şi verificate imediat de Autoritatea de Sănătate Publică. Trebuie să eliminăm această problemă care ştim că persistă, a declarat Gabriel Oprişanu. Directorul Spitalului Judeţean Mavromati Botoşani susţine că de când este la conducerea unităţii sanitare nu a avut nici o reclamaţie de acest gen. Însă, recunoaşte că neoficial a auzit că astfel de metode sunt practicate în spital. Ovidiu Mimor s-a arătat deschis la iniţiativa ASP de a înfiinţa un telverde pentru ca bolnavii să aibă posibilitatea să semnaleze aceste aspecte la autoritate şi la conducerea spitalului. (Margareta NICHIFOR)
Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea,
multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.