În cursul după-amiezei de joi, doi februarie, cadrele didactice de la Şcoala Specială au lansat un program dedicat părinţilor elevilor din unitate. Având în vedere că elevii unităţii au un comportament educativ special (CES) responsabilii didactici vor să pună bazele unei colaborări mai strânse şi eficiente cu părinţii acestora. În cadrul programului "Educaţia părinţilor" s-au prezentat echipele de profesori - psihopedagogi pe ateliere. Prezentarea proiectului a fost făcută de Răileanu Aurel, directorul unităţii şi Anica Huţanu, consilier educativ. La lansare pe lângă cadrele didactice şi părinţi elevilor au participat şi Marcela Lozneanu, vicepreşedinta Consiliului Judeţean, Daniela Biolan, inspector şcolar general adjunct şi Georgeta Vasiliu inspector şcolar ambele din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ). "Şcoala specială, pentru a fi eficientă, are nevoie de sprijinul conştient şi de implicarea tuturor factorilor cu un rol educativ în formarea elevilor cu CES. Cadrele didactice din şcoala noastră trebuie să colaboreze cu psihopedagogii şcolii, cu familia, să acţioneze pentru a face din ea şi din ceilalţi care substituie rolul familiei, un aliat care s-o sprijine în munca de educaţie. Şcoala, pentru a fi eficientă, are nevoie de o implicare mai profundă a părinţilor, de un sprijin atât cât se poate, în tot ce întreprind cadrele didactice", a declarat Anica Huţanu. Scopul acestui proiect este acela de schimbare a opticii părinţilor, asistenţilor maternali şi a instructorilor de educaţie în ceea ce priveşte relaţia părinte - copil cu cerinţe educative speciale - şcoală. Primul curs este cel cu părinţii cu tema "Acordarea atenţiei" a căror coordonatori sunt un institutor şi al Lilianei Mocanu, psihopedagog. Părinţii cuprinşi în programele unităţii didactice sunt din categorii diferite şi a căror elevi sunt din clase atât din ciclul primar cât şi din cel liceal şi a şcolii de arte şi meserii. "În cadrul numeroaselor atribuţii pe care le are un cadru didactic, educator, este şi cea legată de modul în care se colaborează cu familia elevilor, în cazul în care aceasta există, iar în cazul acestei unităţi şi cu reprezentanţii instituţiilor statului", a declarat Marcela Lozneanu. În cadrul aceleaşi prezentări a fost făcut şi un bilanţ al activităţilor ecologice desfăşurate în anul şcolar 2004 - 2005. Ca o continuare a activităţii de anul trecut, în acest an scopul fundamental este menţinerea steagului verde, implicarea unui număr cât mai mare de elevi CES în înţelegerea conştientă şi aplicarea normelor şi regulilor de protecţie a mediului înconjurător, precum şi folosirea acestora în terapia ocupaţională a copiilor. (Petronela MELENCIUC)