Păreri faţă de aceste intenţii ale ministerului sunt aşteptate şi de la comitetele de părinţi din şcoli, dar şi de la elevi. Potrivit acestui proiect, periodic, elevii vor fi testaţi în privinţa cunoştinţelor, iar pe baza rezultatelor şcolarilor se vor trage şi concluziile asupra calităţii muncii prestate de fiecare cadru didactic. În aprecierea calităţii activităţii la catedră vor avea ocazia să se pronunţe şi elevii, dar şi părinţii elevilor.
Proiectul de act normativ nu precizează clar cum va fi cuantificată munca profesorilor, nu precizează nici în ce fel se vor pronunţa elevii şi părinţii asupra activităţii unui cadru didactic. Se menţionează doar că activitatea dascălilor va fi evaluată de consiliul de administraţie al şcolii, de consiliul profesoral, dar şi de către elevi, părinţi, comunitate. Lipsa unor norme metodologice, a unor norme metodologice clare care să stabilească, fără a da loc la interpretări, cum va fi "măsurată" performanţa oamenilor de la catedră îi face pe profesori să aibă din start o atitudine de respingere a proiectului.
"Eu nu văd cum va fi evaluarea aceasta şi nici proiectul nu lămureşte acest lucru. Fiecare profesor îşi doreşte să facă performanţă cu elevii lui dar a lăsa la aprecierea elevilor şi a părinţilor activitatea de la catedră nu este un lucru bun. Părinţii pot avea impresia că pot mult mai mult copiii lor, că profesorul este subiectiv când le pune note mai mici. Nu cred că este o idee bună", spune un cadru didactic din Botoşani.
Pe de altă parte, reprezentanţii unor sindicate sunt de acord să se aprecieze performanţa fiecărui cadru didactic, dar această apreciere să nu lase loc la subiectivism, pe cât posibil. (Doina Marcu)