Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Politică
Infracţiuni
Anunţuri
Economic
Editorial
Învăţământ
Sănătate
Sport
Administraţie
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Comentarii
Publicitate
Caricaturi
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu


Număr accesări
Astăzi:
7970
De la 07 Ianuarie 2003
122579909

Primul supersonic românesc e mai aproape de realitate

  • structura cabinei este definitivată
  • 5 July 2011, 23:00
Structura cabinei avionului IAR-111 Excelsior care vrea sa devina primul supersonic romanesc a fost definitivata si in curand va fi testata, a anuntat Asociatia Romana pentru Cosmonautica si Aeronautica - ARCA.
Planul este ca intaiul zbor supersonic sa fie facut la sfarsit de 2012, cu decolare si aterizare pe suprafata Marii Negre. ARCA spera ca pana in 2015 va putea trimite un robot pe suprafata Lunii, ca parte a concursului Google Lunar X Prize la care participa 20 de organizatii, printre care si ARCA.
Cabina avionului este realizata din materiale compozite, are o greutate de peste 500 kg, complet echipata pentru zbor si primeste un echipaj de doua persoane (pilot si navigator) dispusi in tandem, arata un comunicat al ARCA.
Pilotul, asezat pe locul din fata cabinei, va dispune de o consola centrala care va cuprinde echipamentele de navigatie analogice si GPS, un ecran panoramic pentru sistemul HDTV pentru asistarea decolarii si aterizarii, iar echipamentul de radiocomunicatii va fi dispus pe partile laterale. Postul de pilotaj va fi echipat cu comenzi necesare pilotarii aeronavei.
Navigatorul, asezat in spatele pilotului, va dispune pe consola centrala de un sistem integrat de monitorizare a parametrilor de functionare a avionului, sistem de comunicatii radio, sistem de navigatie GPS, un sistem SDTV de monitorizare a aeronavei si un ecran pentru radar pasiv.
Cabina este ejectabila in caz de necesitate si este dotata cu doua parasute actionate cu motor racheta. ARCA va efectua in curand Misiunea 6, de testare la zbor a cabinei avionului IAR-111.
"Realizarea structurii cabinei avionului I.A.R.-111 Excelsior este un moment important pentru echipa si partenerii sai, fiind unul dintre elementele cele mai dificile de realizat din toata aeronava. In perioada urmatoare cabina va fi supusa unui program intensiv de testare la sol si la zbor, efectuandu-se teste de presiune si solicitari mecanice la suprasarcini si vibratii. Dupa parcurgerea acestor teste cabina va fi echipata cu sistemele de avionica si va fi integrata in structura aeronavei.", spune Dumitru Popescu, Presedinte ARCA
Avionul supersonic IAR-111 Excelsior este realizat cu surse exclusiv private, cu ajutorul unor sponsori precum BRD-Groupe Societe Generale, Calor, AGI, Grapefruit, Lexgrup.
Primul zbor al avionului supersonic este programat pentru anul 2012. E - 111 va avea capacitatea de zbor supersonic cu viteze de Mach 1,5 la altitudini de 16.000 m, in cazul transportului rachetei Haas II, iar in cazul folosirii ca platforma de dezvoltare a tehnologiilor pentru turismul spatial, va dezvolta viteze de Mach 2,6 la altitudini de 30.000 m.
Secventa de zbor tipica a acestui aparat cuprinde decolarea de pe suprafata marii, executarea unui zbor orizontal de accelerare, pana la viteze subsonice ridicate, urmat de ascensiunea rapida, in circa doua minute, pana la altitudinea de 16.000 m.
La aceasta altitudine avionul va elibera - intr-o etapa ulterioara a programului - racheta Haas II, care va urma programul de zbor propriu si va fi capabila sa atinga viteze de 14 km/secunda (peste 40.000 km/h).
Agenţia de ştiri HotNews

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


Horoscop
Bancul zilei: Alinuţa şi „salata de fructe”
La un liceu din Iaşi nu a mai picat examenul niciun elev la cursurile de zi, din anii 1980
Opoziţia este de acord cu furturile, fraudele şi corupţia de la bacalaureat
Homosexualitatea este o boală care se răspândeşte rapid
Copiii ăştia de la cine să înveţe?
am scos în faţă cohorte de mitomani
Vadim Tudor reclamat că şi-a însuşit 40 mii euro
suma repreezintă salariul fostului asistent la PE
Lucian Bute, antrenament cu public înainte de confruntarea cu Mendy
Procurorii vor renunţa la acuzaţiile împotriva lui DSK
credibilitatea cameristei e atât de proastă încât ştim că nu putem susţine cazul
Ce probleme ale românilor preocupă parlamentarii
lege care prevede etichete mai moi la haine
Comunicat întreruperi furnizare apă
Caricatura zilei
N-avem nevoie de modele împrumutate
Ioan Rotundu
Dmitri Medvedev l-a criticat dur pe Traian Băsescu
România nu are nicio şansă fără capital străin
noi ar trebui ăa dăm şpagă capitalului strain
Căldura din Botoșani – mai ieftină decât în alte 41 de orașe
Ţigan prins la furat, în flagrant
Edilul de Dângeni vrea să pună lacăt pe Primărie
Noi iluzii servite de PSD celor din Dângeni
Vigilentul Miluţă confundă farfuriile de patrimoniu cu nişte şuruburi
el a constatat plus de inventar obiecte de patrimoniu ale Muzeului judeţean
Pot deveni liceeni şi elevii neevaluaţi prin examen
Căzuţii la Bac se pot mângâia cu reclamaţii
Două licee botoşănene fruntaşe pe ţară la Bac
Acţiune pe linia sănătăţii la Muzeul judeţean Botoşani
Nu vrea confiscarea averilor din corupţie
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă


Ultimele articole de pe blog