„Să mă bucur că s-a respins sau să plâng că cineva a vrut să ne bage pe gât o asemenea lege? Nu spun că nu aduce legea şi un semn de nou, dar sunt câteva lucruri care o împing spre prăpastia ridicolului. Cum să pierdem titularizarea când ne-am chinuit luni sau ani pentru ea? Cum să reducă planul cadru la 25 de ore la gimnaziu şi 30 de ore la liceu (din care 20 şi respectiv 24 în trunchiul comun) şi să-i trimită pe elevi acasă sau, mai rău, la discotecă? Nu mai crede nimeni în şcoala după şcoală. Eu nu ştiu cum să îi reţin pe copii să stea cât mai mult în mediul educaţional, iar alţii vor să-i depărteze de acest mediu sănătos”, spune profesorul Liviu Mărculeţ.
Cadrele didactice au semnale că forma finală a legii este aproape gata. Însă ea va fi dată, în cele din urmă, tot de dezbaterile din plenul Senatului, unde puterea are majoritatea, ceea ce înseamnă că încă nu au scăpat de emoţii. Cadrele didactice se tem că de fapt din Senat proiectul va ieşi cam la fel, poate mai rău pentru cadrele didactice din preuniversitar.
Şi pentru că nu legea a fost declarată neconstituţuonală, ci modul în care s-a făcut trecerea acesteia, după dezbaterea parlamentară nu mai există speranţa de a o trimite din nou la Curtea Constituţională. (Doina Marcu)