Profesorii caută antidotul pentru agresivitatea elevilor lor. Programa şcolară încărcată nu le lasă elevilor timp pentru a desfăşura activităţi care combat comportamentul violent. Cadrele didactice recunosc acest lucru şi se plâng că au elevi din ce în ce mai agitaţi.
Legătura părinţilor cu şcoala este tot mai slabă, iar elevii petrec prea mult timp în faţa calculatorului. Sunt elevi care dorm cinci ore pe noapte. Cred că asta le afectează foarte mult psihicul, spune un cadru didactic botoşănean.
Violenţa în rândul adolescenţilor este un fenomen complex, iar cauzele sale nu trebuie căutate numai prin raportare la şcoală, ci la întreaga societate, sunt de părere cadrele didactice care au participat cu o săptămână în urmă la o nouă dezbatere Şcoala spune NU violenţei.
În opinia cadrelor participante la această dezbatere, soluţiile autorităţilor la problema violenţei în şcoli au şanse foarte mici de reuşită, în condiţiile în care familiile elevilor nu se implică în a-şi îndepărta copiii de cauzele care le întreţin comportamentul agitat, violent.
Programele şcolare ar trebui să le lase timp elevilor să participe la activităţi care s-au demonstrat a fi eficace împotriva comportamentului violent, precum jocul, sportul sau dansul. În schimb, elevii români sunt obligaţi să petreacă timpul în activităţi monotone de predare-învăţare, deşi vorbim de zeci de ani de descongestionarea programei, explică profesorul Laurenţiu Pade.
Potrivit unei statistici din 2008-2009, ponderea elevilor cu manifestări grave de violenţă este de aproximativ 2,5%, iar proporţia şcolilor în care se înregistrează fenomene de violenţă depăşeşte 75%. (Doina Marcu)