Maria Ţiprigan, preşedintele Sindicatului Învăţământului Preuniversitar (SIP) Botoşani, susţine că zilnic cadrele didactice se prezintă la sediul sindicatului şi solicită sprijin pentru ocuparea unui post în unităţile şcolare. Aceştia doresc ca SIP împreună cu Inspectoratul Şcolar Judeţean să le ofere încadrări în învăţământ. Pentru a-i linişti pe profesorii care se tem că vor rămâne fără un loc de muncă, liderul sindicatului i-a asigurat că încadrări se vor putea realiza şi pe parcursul anului şcolar.
O altă nemulţumire a cadrelor didactice se referă la faptul că nu pot beneficia de şomaj. Iar cei care nu au posturi în specialitatea lor, în mod deosebit profesorii de fizică, chimie, geografie, istorie vor să primească salarii compensatorii la fel cum primesc şi salariaţii din alte domenii de activitate, susţine liderul sindical. Salariile compensatorii sunt cerute de cadrele didactice care sunt obligate să predea un alt obiect decât cel pentru care au specializare. În acest context, aceste cadre didactice lucrează ca necalificaţi. Maria Ţiprigan susţine că aceste cadre didactice, absolvenţi a studiilor superioare, nu doresc să fie necalificate şi din acest motiv vor să părăsească sistemul de învăţământ, dar nu înainte de a li se acorda nişte drepturi. Aceste cadre didactice solicită sindicatului să facă demersurile necesare pentru a primi salarii compensatorii.
Dacă nu li se vor da salarii compensatorii aceşti profesori vor să fie salarizaţi calificaţi chiar dacă disciplina pe care o predau nu reprezintă specializarea lor. A venit un ordin prin care profesorii de limba latină pot preda limba română, dacă pe foaia matricolă de absolvire a facultăţii se regăsesc multe discipline colaterale. Dacă profesorii de limbă latină pot fi salariaţi calificaţi pe limbă română, de ce nu ar putea fi salarizat calificat şi profesorul de fizică, ce predă matematică, este de părere Maria Ţiprigan. Liderul sindical consideră că în acest fel se fac discriminări vizibile ce-au fost create Ministerul Educaţiei şi Cercetării. Din acest motiv cadrele didactice doresc să primească salarii la nivelul studiilor şi efortului psihico intelectual pe care îl depun. (Margareta NICHIFOR)