Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Politică
Infracţiuni
Anunţuri
Editorial
Social
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Decese
Comentarii
Religie
Evenimente
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu

1 EURO = 4.8697 lei
1 USD = 3.9827 lei


Număr accesări
Astăzi:
11465
De la 07 Ianuarie 2003
120867078

Proteste ale jurnalistilor la Budapesta contra cenzurii

  • 4 June 2014, 23:00
Aproximativ 1.000 de persoane, printre care multi jurnalisti, au protestat marti in Budapesta, scandand “Tara libera, presa libera!”. Manifestatiile pentru libertatea presei s-au desfasurat si in fata guvernului si au fost declansate de concedierea “brusca” a redactorului sef al ziarului online Origo. Indepartarea editorului a venit la o saptamana dupa ce ziarul a publicat o ancheta despre cheltuieli “extravagante” ale sefului cancelariei premierului Viktor Orban, relateaza Politics.hu si AFP.
Indepartarea unui editor declanseaza manifestatii pentru libertatea presei in Ungaria, relateaza Agentia France Presse. Potrivit AFP, incetarea contractului cu redactorul sef maghiar, Gergo Saling, a declansat proteste marti la Budapesta, dupa ce presa a scris ca jurnalistul a fost concediat pentru publicarea unui articol critic la adresa guvernului condus de Viktor Orban.
Aproximativ 1.000 de persoane, printre care multi jurnalisti, au marsaluit marti de la sediul Origo pana la sediul Guvernului din Budapesta, in semn de protest fata de concedierea redactorului sef al ziarului online. La miting au participat cu declaratii de sustinere si jurnalisti de la ziarele Index, 444, Atlatszo si chiar de la Origo, scrie Politics.hu. Si AFP noteaza ca principalii competitori ai Origo - Index.hu si 444.hu, au publicat si in deschiderea ziarelor declaratii de solidaritate cu Saling.
Partidul socialist de opozitie a afirmat ca redactorul sef Gergo Saling a fost concediat de la conducerea ziarului online Origo pentru aparitia in aceasta publicatie a unui articol despre facturi de hotel de milioane de forinti aflate in directa legatura cu Janos Lazar, seful cancelariei prim-ministrului, relateaza Politics.hu.
Asociatia Jurnalistilor din Ungaria a precizat in cadrul unei declaratii ca “o putere care se straduieste sa intimideze si sa inabuse presa pe care nu o poate controla direct este inacceptabila pentru democratie”.
Marti dimineata, conducerea Origo a sustinut ca schimbarea redactorului sef face parte dintr-un proces de reorganizare, ca urmare a schimbarilor in ce priveste cererea consumatorilor de servicii media.
Proprietarul ziarului online Origo.hu, Origo Zrt - o filiala a companiei germane Deutsche Telekom AG - a declarat ca despartirea de redactorul sef al ziarului, Gergo Saling, a fost “de comun acord”. Compania a negat marti acuzatiile potrivit carora Saling a fost dat afara din motive politice, relateaza AFP.
De cealalta parte, editorul Gergo Saling a declarat pentru AFP ca incetarea contractului “nu a fost initiativa mea”, fara a oferi insa alte detalii.
Un jurnalist al publicatiei Origo a declarat sub protectia anonimatului pentru AFP ca Saling a fost “fortat” din motive politice sa plece, dupa ce site-ul a publicat un articol despre cheltuielile extravagante facute de Janos Lazar, seful cancelariei premierului Viktor Orban. “Jurnalistii de aici au ajuns sub presiunea proprietarilor de a atenua criticile aduse guvernului, mai ales dupa ce a fost publicat articolul despre Lazar”, a declarat sursa citata de AFP.
Jurnalistii de la ziarul online Origo au publicat marti o declaratie comuna in care afirma ca nu au fost de acord cu indepartarea lui Saling si ca “in situatia actuala nu putem asigura ca activitatea noastra va continua ca inainte”.
Blogul maghiar Hungarianspectrum.wordpress.com noteaza ca Gergo Saling a lucrat la publicatia Origo 12 ani, dar a fost numit redactor sef al ziarului online abia in noiembrie 2013. Origo are reputatia unui site independent care abordeaza politica intr-o maniera critica, insa in ultima vreme in presa au circulat zvonuri potrivit carora s-au facut presiuni asupra publicatiei sa isi schimbe pozitia critica fata de guvern si, ca rezultat, la sefia redactiei s-au perindat mai multi redactori in ultima vreme, continua sursa citata. “Se pare ca Saling nu a fost suficient de pro-guvern. De fapt, a facut greseala sa-i permita lui Andras Petho, unul dintre jurnalistii de la Origo, sa investigheze afacerea Lazar”, scrie Hungarianspectrum.wordpress.com.
Potrivit blogului maghiar, ceea ce s-a intamplat acum la Origo este doar “varful aisbergului”. Fidesz si guvernul Orban au atacat ONG-urile si presa, insa de data aceasta “s-ar putea sa fi mers prea departe”, pentru ca si jurnalisti de dreapta s-au alaturat protestului, noteaza Hungarianspectrum.wordpress.com.
Blogul citat relateaza ca recenta concediere de la Origo vine dupa ce oficialii de la Budapesta au initiat un proiect de lege care impune impozite mari asupra veniturilor din publicitate realizate de institutiile media. Ziarele cu cele mai mari venituri din publicitate ar trebui sa plateasca un impozit de 40%, iar proiectul de lege pare sa fi avut ca tinta RTL Klub, cel mai mare post de televiziune cu capital strain din Ungaria, potrivit sursei citate.
Hungarianspectrum.wordpress.com precizeaza ca al doilea post comercial ca importanta, TV2, a fost recent achizitionat de “cumparatori misteriosi” suspectati a fi in stransa legatura cu Fidesz.
Agentia de stiri HotNews

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


Comunicat Nova Apaserv Botoşani
Modern Calor ieftinește din nou energia termică
Anunț Urban Serv
Bancul zilei: Dorinţa ţiganilor
Horoscopul zilei
Germanul Manfred Weber preia presedintia grupului Popularilor Europeni
Mircea Geoana: Numele meu, pe lista foarte scurta de potentiali candidati PSD
Europarlamentarii PMP, acceptati in grupul PPE din Parlamentul European
Electorata, o noua versiune mult mai restrictiva
PNL acuza PSD ca vrea sa controleze Curtea de Conturi, BNR, TVR si Radio Romania
Alexandru Uioreanu, fiul presedintelui CJ Cluj, condamnat definitiv la 8 luni inchisoare cu suspendare
Deputatul PMP de Dambovita Florin Popescu, pus sub control judiciar
Barack Obama: Liderii trebuie sa lupte impotriva coruptiei, nu sa fure de la cetateni
Romania nu va fi niciodata singura!
Căţeii dintâi turbă repede
Ioan Rotundu
Campanie de prevenire a infracţiunilor contra patrimoniului...
Profesorul Constantin Manolache, a încetat din viaţă
Biserica Ortodoxa, fondurile europene si agricultura de la manastiri
Istoria unei relatii lucrative pentru toate partile, mai putin bugetul UE
Se întoarce Inchiziţia?
Ioan Rotundu
Botoşani: Inspecție ministerială la Casa Sofian
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă