Jurnalul botosanenilor Publicatiile Jurnalul Online Jurnalul Dimineata Botosanilor

   

Evenimente
Politică
Cultură
Economic
Fapt divers
Editorial
Învăţământ
Sănătate
Administraţie
Social
Sindicate
Ştiri agenţii
Horoscop
Umor
Mondene
Reportaje
Caricaturi
Lumea lu' Rotundu
Presa'n gura lu' Rotundu


Număr accesări
Astăzi:
11201
De la 07 Ianuarie 2003
122583140

Reglementări mai flexibile în domeniul achiziţiilor publice

  • 29 October 2008, 23:00
Guvernul a modificat şi completat Ordonanţa de urgenţă nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii în scopul perfecţionării şi flexibilizării sistemului achiziţiilor publice.
Prin noile reglementări, a fost eliminată obligaţia de a aplica procedurile de atribuire prevăzute de OUG 34/2006 de către persoane care nu sunt autorităţi contractante, atunci când acestea atribuie contracte finanţate/subvenţionate majoritar de o autoritate contractantă, atâta timp cât valoarea acestor contracte este mai mică decât valorile peste care este impusă o astfel de obligaţie de directivele europene.
Astfel, pentru aceste situaţii, au fost majorate pragurile de aplicare a prevederilor OUG 34/2006 în cazul entităţilor care nu sunt autorităţi contractante, dar beneficiază de fonduri alocate prin diverse programe. Potrivit noilor reglementări, a crescut de la 2, 5 milioane de euro la 5 milioane de euro valoarea estimată a contractului finanţat/subvenţionat în mod direct în proporţie mai mare de 50% de către o autoritate contractantă, pragul de la care se aplică procedurile de atribuire prin sistemul achiziţiilor publice în cazul atribuirii de către o persoană fizică sau juridică, fără calitate de autoritate contractantă, a unui contract de lucrări. În cazul atribuirii contractului de servicii de către o persoană fizică sau juridică fără calitate de autoritate contractantă, pragul a crescut de la 125.000 de euro la 200.000 de euro, valoarea contractului finanţat/subvenţionat în mod direct, în proporţie mai mare de 50% de către o autoritate contractantă.
Totodată, prin noile reglementări, au fost eliminate regulile speciale de atribuire a contractelor de furnizare, precum şi a celorlalte tipuri de contracte a căror valoare este mai mică decât pragurile prevăzute în directiva europeană (200.000 de euro în cazul contractelor de servicii şi 5 milioane de euro în cazul contractelor de lucrări).
De asemenea, a fost modificată legislaţia din punctul de vedere al sistemului de rezolvare a contestaţiilor. Schimbările constau în faptul că suspendarea procedurii de licitaţie nu va mai fi posibilă decât de cel mult două ori, indiferent de numărul de contestaţii care apar şi de momentul în care sunt acestea depuse.
Astfel, suspendarea procedurii poate avea loc cu o zi înainte de deschiderea ofertelor. În cazul în care vor fi depuse contestaţii asupra anunţului de participare sau asupra conţinutului documentaţiei de atribuire, autoritatea contractantă va avea posibilitatea ca, până la data deschiderii ofertelor, să adopte ea însăşi măsuri de remediere, fără ca procedura de atribuire să fie suspendată. Dacă măsurile de remediere sunt satisfăcătoare pentru constatator şi acesta renunţă la contestaţie, intervenţia Consiliului nu mai este necesară, iar procedura continuă fără introducerea unei perioade de suspendare. Dacă există una sau mai multe contestaţii la care autoritatea contractantă nu adoptă măsuri de remediere satisfăcătoare pentru constatatori, suspendarea devine automată înainte de deschiderea ofertelor, iar Consiliul urmează să îşi îndeplinească atribuţiile legale într-un termen clar stabilit.
După deschiderea ofertelor nu este permisă depunerea de contestaţii care se referă la acte ale autorităţii contractante produse înainte de acest moment.
Un al doilea moment în care poate avea loc suspendarea procedurii este cu o zi înainte de expirarea perioadei de aşteptare impuse de legislaţie între data comunicării rezultatului procedurii şi data încheierii contractului de achiziţie publică. În această perioadă contestaţiile se referă, de regulă, la deciziile adoptate în cadrul procesului de evaluare (respingeri ale unor oferte, aplicarea criteriilor de atribuire, stabilirea ofertei câştigătoare).
(Guvernul Romaniei - Biroul de presa - 28.10.2008)

Drepturile de autor sunt rezervate proprietarului de domeniu. Responsabilitatea pentru eventualele consecinte juridice generate de copierea, multiplicarea si difuzarea textelor si fotografiilor de pe acest site revine persoanei in cauza.


Măruţă a plecat în căutarea unui cadou pentru Anna Lesko
I-am salvat casa pensionarei de ghearele lacomei VODAFONE ROMANIA!
Aventurile urmaşului lui Cervantes pe meleagurile usturoiului
Falsa caterisire a părintelui Boian
Şaguna eliminat de Garda Maghiară
500 de ani de tipăritură bisericească, la Patriarhia Română
Sprijin pentru producătorii agricoli
OUG privind majorările salariale din educaţie
Activităţi culturale remarcabile la Flămânzi
Refugiul lui Năstase
Horoscop
Decât mare şi prost, mai bine mic şi tâmpit!
În fond, cine sunt ei şi ce vor?
Ioan Rotundu
Candidatura lui Radu Ţurcanu a fost respinsă
Banii de aeroport şi-au luat zborul în alte direcţii mai urgente
Incredibilă decizie, pensie lunară de 1 leu
statul cheltuieşte mai mult ca s-o expedieze destinatarului
Deţinuţii botoşăneni se iau la „trânt㔠cu viciul fumatului
Oprişanu condamnă ferm decizia ministrului Nicolaescu ce aduce a eutanasiere
dacă legea se va aplica, nu vom mai avea bolnavi „întorşi din morţi”
Munca la stat începe să fie mai profitabilă decât la privat
200 kg de lemne arse în van din cauza unei clipe de neatenţie
Noaptea nu le-a fost bun sfătuitor şi nici ocrotitor
Pompierii au trecut la inspectat secţiile de votare
Încă două societăţi recurg la concedieri
Bolnavii cronici nevaccinaţi antigripal mai au o şansă
Profesorii continuă să se lupte pentru putere
Constantinescu nu vrea ca părinţii elevilor să-i judece pretenţiile
Jurnalul de Dimineaţă

Blogul lui Rotundu
Arhivă


Ultimele articole de pe blog