La Restaurantul Botoşani, comisarii au constata mici diferenţe la gramaj, între ce indica lista cu meniuri şi ce era în farfuria consumatorilor. Reprezentanţii restaurantului au motivat că acea mică diferenţă rezultă din faptul că în lista de meniuri este specificat gramajul produsului crud iar în farfurie este produsul preparat, la acesta din urmă înregistrându-se mici pierderi de gramaj prin procesul de preparare.
În urma acestei explicaţii, reprezentanţii Comisariatului pentru protecţia consumatorilor au ajuns la concluzia că ar fi cazul să se mai adauge o rubrică în lista de meniuri, rubrică în care să se înregistreze şi gramajul produsului ajuns în farfuria consumatorului. Comisarii consideră că în acest caz a fost o deficienţă de informare a consumatorilor. Aceştia a u făcut verificări la grătar de piept de pui şi la cotlet de porc.
Vom decide dacă se impune o sancţionare a reprezentanţilor restaurantului, iar în cazul că va fi o sancţiune, aceasta va fi decisă pentru neinformarea corectă a consumatorilor, a declarat Alexandru Zarug, directorul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Botoşani. Dacă pentru primii vizitaţi de inspectori se poate spune că acţiunea de control a picat ca o surpriză, pentru următorii operatori economici care vor fi incluşi în acţiunea de control este suficient răgaz să se pună la punct cu normele de protecţie a consumatorilor, nefiind o problemă răspândirea cu uşurinţă a veştii declanşării acţiunii de control a restaurantelor. (Doina Marcu)