Datele din ultimul eurobarometru arată că românii se informează preponderent de la televizor, doar 15 la sută citesc ziare zilnic, spre deosebire de 37 la sută din cetățenii UE, și tot 15 la sută au internet acasă, față de 49 la sută dintre cetățenii țărilor vechi membre ale Uniunii. Cetățenii Uniunii ascultă radioul zilnic în proporție de 40 la sută, față de români dintre care numai 27 la sută au o astfel de preocupare. Telefonul mobil este răspândit în 50 la sută din populația României, în timp ce în UE 74 la sută dintre cetățeni sunt utilizatori de celular. Însărcinatul pentru afaceri al Delegației CE în România, Giorgio Ficarelli, a declarat, joi, că românii au mare acces la informații, dar că "în statele noi este nevoie de mai multă dezbatere pe informații" pentru ca oamenii să le înțeleagă și să le asimileze mai ușor. Din perspectiva studiului datelor din eurobarometre, editorul Raportului pentru România, profesorul Dumitru Sandu, a declarat că după integrare "fluviul de informație socială", cum a denumit el Eurobarometrul, va fi interpretat altfel decât acum. Potrivit lui Sandu, înainte de integrare se pune accent mai mult pe capitalul social și pe resurse, iar după integrare datele citite vor urmări "foarte tare reacția populației".(Agenția de știri NewsIn)