Din acestea, 90% au fost axate pe probleme de igienă, restul referitor la nelămuriri vizavi de acordarea reţetelor cu medicamente compensate sau necompensate. Majoritatea au fost pe probleme de igienă. Multe legate de amplasarea grupurilor sanitare sau a unor grajduri foarte aproape de bucătării, locuinţe, fântâni. Noi le verificăm pe toate, însă nu întotdeauna se confirmă, a declarat purtătorul de cuvânt al DSP Botoşani, Lidia Onofrei.
Acolo unde reclamaţiile sunt întemeiate, inspectorii dispun termene de remediere conform OMS 536/1997. Unde reprezentanţii DSP nu au competenţe, îndrumă cetăţenii spre organele abilitate să le rezolve problemele. Am fost întrebaţi şi de programul de consultaţii al medicilor. Noi suntem datori să răspundem la toate cererile cetăţenilor. Unde nu avem noi cum interveni le dirijăm mai departe, a mai adăugat Lidia Onofrei. Anul acesta în statisticile instituţiei au fost deja înregistrate 10 reclamaţii, toate vizavi de amplasarea unor grupuri sanitare. (Eliza Sofian)