Având în vedere ordinul prefectului Cristian Roman, privind reorganizarea comisiei de control a activităţii de transport în regim de taxi şi maxi- taxi, în perioada 5 octombrie 25 noiembrie 2006 au fost efectuate controale în trafic şi la sediul operatorilor de transport. Au fost organizate 18 controale în trafic, la intervale orare diferite, cuprinzând toate zonele de deplasare ale acestor tipuri de vehicule şi 23 de controale la sediul operatorilor de transport care au inclus şi dispecerate taxi. Cu această ocazie au fost verificate 220 autovehicule echipate taxi şi 90 maxi- taxi, totalul acestora fiind de 440 autovehicule autorizate ca taximetre şi 67 autorizate maxi taxi. În urma controlului au fost reţinute două permise conducere, pentru neacordare de prioritate şi şapte certificate de înmatriculare a taximetrelor, defecţiunile fiind constate de specialişti RAR. Şase au fost ridicate pentru folii aplicate pe geamuri şi unul pentru lipsa ITP la şase luni.
Au fost aplicate 18 sancţiuni pentru transportul călătorilor în picioare în microbuze tip maxi taxi şi două pentru neeliberarea biletelor în maxi taxi. Agenţia Botoşani a Autorităţii Rutiere Române, prin reprezentantul Ovidiu Luca a aplicat 15 sancţiuni contravenţionale în valoare de 4.600 lei, a declarat Teodor Orhei. Sancţiunile au vizat folosirea de către societăţi a conducătorilor auto fără atestat. S-a constatat lipsa atestatului în 11 cazuri şi trei cazuri în care lampa taxi nu era în funcţiune. ANAF Botoşani a aplicat două sancţiuni societăţilor Microbuzul şi Anca Paul SRL, în valoare de 2.000 lei. În total, membrii comisiei au aplicat 140 sancţiuni contravenţionale în valoare de 79.300 lei. Au fost anulate teri autorizaţii taxi şi în două cazuri s-au făcut sesizări penale pentru folosirea în activitatea taxi de autovehicule fără licenţe. Comisia a venit cu noi măsuri în vederea îmbunătăţirii activităţii. Graficul lunar de control va fi întocmit de reprezentanţii structurilor participante la începutul fiecărei luni calendaristice, din comisia de control vor face parte câte patru reprezentanţi din care unul va fi din partea Gărzii Financiare sau ANAF. Locaţiile controlului vor fi stabilite în ziua desfăşurării lui, iar rezultatul activităţii se va centraliza lunar în vederea prezentării situaţiei din domeniu transportului local de călători. (Bianca ALBU)