E 58 a primit porecla de la mulţimea de căruţe întâlnite pe traseu zi de zi. Pentru că nu au altă cale de acces, căruţaşii fac şir indian punând în dificultate şoferii participanţi la trafic. Modernizarea ar aduce elemente noi care să corecteze acest lucru. Parlamentarul botoşănean al PDL, Daniel Humelnicu, a descris viitorul în termeni foarte sumbri în ce priveşte acest obiectiv.
Un lucru este cert: nu vor mai fi deschise şantiere noi până când cele vechi nu dispar o dată cu tăierea panglicilor de inaugurare a spus acesta.
Preşedintele Consiliului Judeţean Botoşani, Mihai Ţâbuleac, a precizat că a depus trei amendamente la Bugetul de stat pe anul viitor, unul dintre ele vizând alocarea de fonduri pentru drumul Botoşani Târgu Frumos. Dacă în judeţ nu se ştie când vor începe lucrările, la Iaşi a fost desemnat constructorul, iar lucrările vor fi finalizate la jumătatea anului viitor.
Nici bine nu s-a trecut la studiul de fezabilitate că au început disputele între conducerea judeţului şi cele ale comunelor de pe traseul drumului european.
Sătenii din Frumuşica au asaltat primăria locală cu plângeri prin care au solicitat respectarea legii în ce priveşte distanţa de la gardul lor până la marginea drumului. Primarul a întocmit o documentaţie în acest sens şi a depus-o la Consiliul Judeţean, şi la Drumuri Naţionale, dar până acum nu s-a primit nici un răspuns.
Vor să lărgească ca să facă drumul şi oamenii sunt foarte nemulţumiţi. Vor să facă trei metri până la stradă? Trece un tir cu viteză vă daţi seama, poate fi accident oricând, zgomot nu mai zic. Ajungem şi la minister dacă e cazul, a spus primarul comunei Frumuşica, Constantin Rădeanu.
Legislaţia prevede o distanţă minimă de 13 metri între gard şi carosabil şi una de 22 de metri între carosabil şi casele din zonă. (Lavinia Preda)