Acest demers s-a început pentru că atât statisticile arată că mulţi copii care ies de pe băncile şcolii nu înţeleg ceea ce citesc, adică se confruntă cu ceea ce se cheamă analfabetism funcţional. Între 10% şi 15% din şcoli nu îndeplinesc condiţiile minime de calitate. « Proiectul, am auzit că va cuprinde realizarea unei "hărţi a riscului educaţional", care să plaseze şcolile de stat şi private într-o ierarhie.
ARACIP a stabilit se pare deja un număr de standarde de referinţă după care vor fi catalogate şcolile, în funcţie de anumiţi indicatori de risc şi performanţă. Sunt aproximativ 20 de indicatori, un număr mic dacă ne-am compara cu Belgia, care are peste 60 de indicatori de risc. Aceşti indicatori vor ajuta la catalogarea corectă a şcolilor, în sensul că nu putem spune că o instituţie este bună numai după rezultatele obţinute la concursurile naţionale şi la olimpiade.
Dacă o şcoală poate reduce abandonul în rândul elevilor predispuşi la asta, înseamnă că este o şcoală bună", susţine profesorul Vladimir Pintilii. (Doina Marcu)