Depunerea la Senat a unui proiect de act normativ care prevede tratarea unităţilor de învăţământ ca şi unităţile cu foc continuu, unde acţiunile greviste se desfăşoară cu respectarea asigurării unei treimi din activitate, este privită de cei ce lucrează în educaţie ca o pregătire pentru împiedicarea acţiunilor ample de protest, cu încetarea lucrului.
În spitale înţeleg să se procedeze astfel, nu poţi lăsa bolnavii fără asistenţă pentru că ar însemna să le pui viaţa în pericol, dar în şcoli poţi pune doar o treime din clase să facă ore şi restul nu ? Nu văd rostul unui astfel de act normativ, spune profesorul Dan Aioanei.
Deşi proiectul de act normativ este contestat de cadrele didactice, în ultimii ani, grevele organizate în şcoli nu au atras toate cadrele didactice, astfel că mai tot timpul au fost cadre didactice care şi-au desfăşurat orele pentru că nu le-a surâs ideea de a li se tăia din salarii pentru orele nelucrate.
Cu alte cuvinte, chiar dacă nu a fost în vigoare o prevedere legală care să impună asigurarea în şcoală a unei treimi din activitate, o parte din activitate s-a desfăşurat. (Doina Marcu)