Acţiunea a fost transmisă în sistemul de videoconferinţă prin reţeaua VPN care interconectează Instituţia Prefectului, primăriile oraşelor Flămânzi şi Ştefăneşti şi cele ale comunelor din judeţ pentru a asigura şi celorlalţi responsabili de la nivelul primăriilor posibilitatea de a asista la temele dezbătute şi luările de cuvânt a celor prezenţi.
Pentru ca întâlnirea, transmisă şi prin reţeaua V.P.N., să fie cât mai consistentă şi să asigure difuzarea în teritoriu a unor informaţii necesare şi de actualitate, ordinea de zi a fost completată cu subiecte la fel de importante, referitoare la Programul Operaţional Sectorial de Mediu şi la proiectele finanţate prin acest program, aflate în implementare în judeţul Botoşani,
Ordinea de zi:
1. Instruire şi îndrumare cu privire la completarea şi actualizarea registrului agricol.
Situaţia la zi privind absorbţia, la nivel naţional, regional şi judeţean, a fondurilor alocate prin Programul Operaţional Sectorial de Mediu, precum şi alte informaţii relevante în contextul acţiunii
3. Stadiul implementării proiectului Sistem integrat de management al deşeurilor în judeţul Botoşani
Stadiul implementării proiectului Extinderea şi modernizarea sistemului de alimentare cu apă, canalizare şi epurare din judeţul Botoşani
Adrian Constantinesu, prefectul judeţului, a transmis primarilor şi secretarilor, în deschiderea întâlnirii, faptul Ministerul Administraţiei şi Internelor a solicitat organizarea unor acţiuni de verificare a stadiului completării registrului agricol motivat de faptul că Institutul naţional de statistică va realiza Ancheta Structurală în Agricultură în anul 2013, lucrările premergătoare acestei cercetări statistice urmând a fi realizate în baza informaţiilor din registrele agricole existente la nivelul primăriilor, corespunzător cerinţelor formulate de Eurosat organismul specializat al Uniunii Europene. În acest context, Prefectul Judeţului a emis ordinul privind stabilirea colectivului, a tematicii şi a graficului de control vizând întocmirea şi ţinerea la zi a registrului agricol la unităţile administrativ teritoriale de pe raza judeţului Botoşani .
Conform acestui ordin, activitatea de control se va desfăşura în perioada 1-12 noiembrie 2012. Din colectivele de control fac parte reprezentanţii Instituţiei Prefectului judeţului Botoşani, a Direcţiei Judeţene de Statistică Botoşani şi a Direcţiei pentru Agricultură Botoşani.
În cazul în care vor fi constatate nereguli privind completarea şi ţinerea la zi a registrelor agricole împuterniciţilor prefectului, stabiliţi prin ordin al prefectului, vor constata contravenţiile şi vor aplicarea sancţiunilor prevăzute de art. 20 alin. 1 din OG nr. 28/2008 .
Şedinţa a durat aproape 2 ore, timp în care au fost prezentate toate informaţiile necesare primarilor vizând cele 4 teme supuse atenţiei.
La finalul şedinţei, prefectul a cerut primarilor, având în vedere că urmează sezonul rece, să revedă rapid obligaţiile ce le revin conform Ordonanţei de Urgenţă nr.70/2011 privind reglementarea acordării unor măsuri de protecţie socială a populaţiei, reprezentate de ajutoare lunare pentru acoperirea unei părţi din cheltuielile aferente încălzirii locuinţei în perioada sezonului rece. De asemeni le-a cerut să informeze locuitorii comunităţilor care pot fi beneficiari de ajutoare pentru încălzire, în condiţiile Ordonanţei, şi să demareze procedurile considerând că sunt categorii sociale care pot beneficia de un ajutor pentru încălzire dar, nu sunt informate, mai ales în mediul rural.
Prefectul judeţului a încheiat asigurând primarii de tot sprijinul şi invitându-i să contactacteze reprezentanţii instituţiilor prezente la această întîlnire pentru eventuale detalii sau lămuriri ulterioare. (Prefectura)