Conducerea Camerei Taximetristului susţine că taximetriştii din Botoşani nu se folosesc de fel de fel de şiretlicuri pentru a lua banii clienţilor, cum se practică în alte judeţe. Cu toate acestea mai tot botoşăneanul ce se deplasează frecvent cu taxiul, a păţit să plătească un preţ mai mare şoferului taxi decât ar fi făcut cursa. De obicei mulţi clienţi se trezesc că tariful afişat pe casa de marcat este mai mare decât cel afişat pe portierele taxiului.
"La Botoşani, pe linie de taximetrie nu se practică nici un sistem de înşelătorie a clienţilor prin folosirea de şiretlicuri sau dispozitive electronice bine pitite în interiorul autoturismului taxi, la îndemâna şoferului, în aşa fel încât acesta să poată fi activat de şofer la începerea cursei", a menţionat Iulian Bauer, director la Camera Taximetristului Botoşani. Acesta face aceste afirmaţii pe baza rezultatelor unor controale demarate de autorităţi în rândul taximetriştilor, controale care nu au depistat metode ilegale de tarifare. Reprezentantul Camerei Taximetristului susţine că taximetriştii botoşăneni nu cunosc metodele înşelare a clientului practicate de alţi şoferi taxi din afara judeţului Botoşani. Totuşi un taximetrist botoşănean a declarat că are cunoştinţă de unele metode, ba mai mult, aceste metode de creştere ilegală a tarifului afişat pe casa de marcat sunt practicate de unii taximetrişti din Botoşani.
"Este un dispozitiv care de câte ori îl atingi creşte suma afişată de taximetru. Se mai montează pe la volan şi de fiecare dată când se claxonează, suma creşte", a menţionat taximetristul. În alte zone din ţară, organele de control au depistat cazuri în care taximetriştii "umflau" preţul unei curse cu ajutorul unui astfel de dispozitiv, numit "maimuţă" în limbajul taximetriştilor. Acesta era ataşat de şoferii taxi la maneta schimbătorului de viteză şi prin simpla atingere a acestuia, dispozitivul emitea impulsuri electronice ce făceau ca suma afişată pe ceasul de marcat să crească văzând cu ochii, chiar dacă maşina se afla în staţionare.
"O atenţie deosebită cerem din partea clienţilor la convorbirile telefonice efectuate pe mobil de către taximetrist în timpul cursei. Spun acest lucru deoarece şi mobilul dezvoltă impulsuri către casa de marcat", a mai adăugat Iulian Bauer. (Carmen STANCIU)